0

1,6 tdi L&K DSG

spurt 2018-04-06 09:15:11 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Vurderer å kjøpe en 2011 Skoda Octavia L&K DSG stasjonsvogn. Bilen har fulgt service program og alle slitedeler er byttet fortløpende. Den er kjørt ca 150.000, og det er ikke byttet reg.reim på den ennå. Siste service var utført på 143.000 med Long life garanti. Er det noen kjente feil som jeg bør være spesielt oppmerksom på denne bilen. Jeg har kikket på mange Skoda Octavia, men jeg ønsker å gå for en med alt av utstyr kontra en som er kjørt litt mindre.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-04-06 12:14:40 +0100

Heisann - og takk for interessant spørsmål.
De siste par årene har Skoda gått fra å være den stygge andungen til å bli et anerkjent og respektabelt merke på lik linje med biler som Ford, Opel og Mazda.

Og det var nettopp Octavia som dro i gang det hele midt på 90-tallet.

Skoda Octavia bygger som mange allerede vet på VW Golf, men er både større og billigere. Bilene har lenge vært sett på som sunn, ujålete fornuft på hjul. Ikke uten grunn. Skoda Octavia er virkelig mye bil for pengene.

Velger man enn litt dårlig utstyrt variant, så kan den se litt billig og kjip ut, men om man gjør som deg – velger mye utstyr framfor nyere bil / lavere km. stand så oppgraderes både utseende og opplevd kvalitet. Det blir på sett og vis ett verdivalg hver enkelt må ta.

Men selv om Skoda Octavia er både mye og fornuftig bil for pengene, så er ikke alt bare fryd og glede. Bilene har også noen svakheter. KJøreegenskapene er gode og styringen prseis, men en del eiere klager på innvendig støy, særlig fra hjulene.

Mange her også opplevd litt små-kranglete elektronikk. Da særlig i for av sentrallås og elektriske rutehevere som ikke fungerer. Fort slitt hjullager hører også med på feil-listen. Det samme gjør rustne bremseskiver, særlig bak. Så dette er ting det er smart å sjekke litt nøyere før kjøp.

Ett annet svakt, og kostbart, punkt er kompressoren til airconditionen. Sjekk at det ikke kommer noen ulyder fra denne og at det blåser kaldt inne i bilen. Også styreenheten til ABS / ESP har blitt skiftet på noen biler. Det er heller ingen billig affære når garantien har utløpt.

Som alltid må man se over slitedeler som forstilling, dekk etc. Samt sjekke servicehistorikken. Den bør være komplett. Når man som deg ser på en 7 år gammel bil som har gått 150.000 kilometer så må man være klar over at det kan dukke opp kostnader til reparasjoner innimellom.

Dette høres kanskje voldsomt ut, men om man tar en litt grundig sjekk på disse tingene, før kjøp, så er jeg ikke redd for å anbefale brukt Skoda om man leter opp en fin bil i god teknisk stand.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger