0

Problemer med verksted

spurt 2017-11-13 16:20:28 +0100

Hei,

Jeg fikk problemer med bilen min i starten av september. og siden jeg skulle selge den på det tidspunktet så kjørte jeg den til Bertil O Steen Molde den 11 september, og ba de om å sjekke hva som kunne være feil. Det er en 2012 modell Mercedes Benz C180, som har gått 99 000 km. Den har fulgt alle servicer og den siste servicen var for 8000 km siden da også hos Bertil O Steen Molde.

Det viste seg at det var kommet bensin i motoroljen og at registerkjeden var strekt. Den sjekken tok de 2800 kr for. De antydet en reparasjonskostnad på 70 000 kr. Så jeg ringte forsikringen min og fikk opprettet sak på det og ga saksnummeret til Bertil O Steen Molde at de skulle ta takst å sende til forsikringen så de kunne avgjøre om det ble dekt av forsikring eller ikke. Jeg har eika bil pluss som har utvidet maskinskade.

Det gikk da 14 dager før jeg hørte noe mer og det var Bertil O Steen som ringte og sa de var ferdig med reparasjon, og at kostnaden ble 56 000 kr og men at jeg skulle få 10 000 kr rabatt, da altså 46 000 kr. De hadde da ennå ikke snakket med forsikringsselskapet. Jeg ga de da beskjed om at de måtte ordne takst å sende til forsikringsselskapet. Etter 4 uker og 3 purringer til fra meg til Bertil O Steen, så hadde de ennå ikke levert takst til forsikringen.

Den 12 oktober så sendte jeg en streng og tydelig mail til verkstedsjefen på Bertil O Steen og forklarte situasjonen, og forventet at han skulle få fortgang i sakene. Jeg hadde før da kun hatt kontakt med kundeservice på telefon. Verkstedsjefen svarte dagen etter at han videresendte denne til kundemottaker og at jeg hører fra han.

Så ringte jeg forsikringsselskapet den 2 november, da hadde de fått takst samme dag. I taksten så fremkommer det kun 1 post "annet materiale" og den er på 36 000 kr + moms på 8500 kr og taksten kom på 44500 kroner. Forsikringsselskapet avviste kravet da de kalte det slitasjeskade.

Den 8 november får jeg svar av kundebehandler der han sier at han har vært på ferie og skal ta kontakt mandag 13.11. Jeg har ennå ikke hørt fra han, heller ikke mottatt noen regning og samtidig så har bilen min stått i Molde siden 11 september.

Saken er den at om forsikringen ikke dekket reparasjonen så hadde jeg ikke reparert den hos de da jeg har bilverksted hjemme og en far som er bilmekaniker. Samtidig som at de reparerte den uten å spørre meg. Så de utførte en tjeneste jeg ikke har bestilt. Samt i denne perioden nå så har jeg hatt kostnader knyttet til lån og forsikring på bilen til 15 000 kr, da den egentlig skulle selges i starten av september når feilen oppstod.

Jeg har ennå ikke fått noen tydelig svar av og heller ikke mottatt regning for jobben. Nå som ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-11-20 16:56:15 +0100

Hei, snakket med BOS i dag, og de beklaget seg over hvordan det har gått og tilbydde meg at de skulle ta kostnaden for jobben, også skulle jeg få 20% på delene, slik at det bare ble delekostnad på meg. Delekostnaden kom seg på 33 500kr, så jeg ba om spesifisert regning også sa jeg at jeg skulle ta kontakt med de igjen.

Kan jeg ringe og si at jeg kun betaler for taksten? Da det kun var takst som var bestilt fra meg.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2017-11-14 08:12:40 +0100

Hei,

Når jeg snakket med forbrukerrådet så fikk jeg til svar at "Når det gjelder din henvendelse beklager vi å si at vi ikke kan hjelpe deg videre. Forbrukerrådet kan bare behandle saker som ligger innenfor lov om klageorganer for forbrukersaker (forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven, angrerettloven og kjøpsloven der tvisten står mellom to privatpersoner)."

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå videre med dette.

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hei. Vel, da mener de at saken dreier seg om avtalerett. Uansett det første du må gjøre er å klage til firmaet slik at du får vite hvordan de ser på saken. Når begge parters syn er klarlagt, kan det foretas en juridisk vurdering og ev.bringe saken inn for retten om BOS opprettholder kravet. KNAj.

knajuristen gravatarbildeknajuristen ( 2017-11-20 16:47:02 +0100 )rediger
0

besvart 2017-11-13 16:36:58 +0100

Hei. Du skal selvfølgelig ikke betale for en tjeneste du ikke har avtalt. Har du bestilt en takst er det det som skal leveres og du betale for. Dette bør du skriftlig gjøre klart for firmaet og vedlegge oversikt over kontakten mellom BOS og deg. Om forsikringen dekker er avhengig av forsikringsvilkårene knyttet til din forsikringsavtale. Om du får problemer og ikke blir enig med verkstedet kan du klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger