0

Motorhavari Mazda CX7, tett oljesil i bunnpannen.

spurt 2017-08-28 15:36:02 +0100

Kan man forvente at Mazda Norge/Mazda bilforhandlere informerer kundene som har kjøpt deres turbo diesel motorer om at tett oljesil i bunnpannen er ett kjent problem?

Tett oljesil i bunnpannen fører til havareret/skåret motor og ødelagt turbo, noe som resulterer i kostnader på 120 000 - 150 000 kroner.

Da min Mazda CX7, diesel 2,2, 2010 modell, kjørt 137. 000. havarerte sist mandag, fikk jeg av forhandler vite at dette var et kjent problem!!!!!! Men, at det å sjekke/skifte/rense oljesil i bunnpannen ikke er ett sjekkpunkt som inngår i en service. Hvordan skal vi uvitende brukere/kjøpere vite om dette "kjente problemet". (Har forøvrig fulgt alle servicer, siste service juni 2017).

Hilsen Mollsur (tidligere stolt Mazda eier).

(ser Anonym bruker 11.03.17 referer til brev fra merkeverksted om å sjekke/utbedre oljesil i bunnpannen på sin Mazda CX7)??????(+ en annen innsender med havarert Mazda CX7 i Mai som også kun var 7år).

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-08-30 21:00:53 +0100

Hei. Om dette var et kjent problem når du kjøpte bilen, vet jeg ikke. Men var det det, burde selgeren informert om dette og hvordan du burde forholde deg. Om det er noe håp om erstatning, er vel heller tvilsomt. Da må en i tilfelle vite mer om omfang mv. Problemet kan være kjent selv om det bare dreier seg om noen svært få tilfeller. Ta det i alle fall opp med forhandleren, kanskje prøve å komme fram til en minnelig ordning. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger