Cayenne, Panamera eller CLS?

spurt 2017-02-27 01:55:59 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, dette spørsmålet tror jeg er akkurat noe for deg.

Ser etter en bruktbil med 4x4 i prisklassen 500.000 til 600.000 kr, og alternativene som stikker seg ut er Cayenne, Panamera 4(litt dyrere) og CLS 350 4matic. Mye bra snadder. Bilen skal primært brukes til langkjøring, så diesel er foretrukket.

Spørsmålet er om det er mer fornuftig å kjøpe en av disse aldrende herlighetene, ettersom at verditapet ikke lenger er horribelt, men kan det fremdeles sammenlignes med verditapet på en nybil av typen 520xd eller V90 Cross Country? Disse havner på litt over 670.000 kr(velutstyrt) og vurderes også.

Er vedlikehold på brukte biler dyrere hos Porsche enn f. eks Mercedes og BMW? Og stemmer det at Porscher med høy kilometerstand (150.000+)fremdeles er 'trygge' sammenlignet med andre bilmerker?

Ett tilleggsspørsmål er om noen av disse premium bruktbilene har en nevneverdig catch utover det åpenbare, som at Panamera og CLS sjeldent har hengerfeste og mindre bagasjerom. Tenker da spesielt på kuldebelastningen de har hatt gjennom mange vintre i Norge, og slitasje på understell og automatgir.

Spørsmål oppsummert:

-Brukt überpremium (7-5 år gammel) kontra splitter ny herregårdsstasjonsvogn (E-klasse, 5-serie, etc med høyt utstyrsnivå) -Vedlikeholdskostnader på Cayenne og Panamera kontra mer vanlige premiummodeller. -Noen spesielle haker ved de nevnte brukte premiummodellene man bør være oppmerksom på?

Håper på svar, hilsen Christopher.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett