0

Heving av kjøp?

spurt 2016-12-26 12:15:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Har hatt treg gearoverførsel mellem 1., 2. Og 3. GEAR (man.kasse) og klaget inn siden høst 2013. Verksted har forsøkt følgende, for at utbedre gearskiftet, på de 3 år frem til nå. . 2-3 typer gearolje Ny gearkasse Ny clutch Ny clutchpumpe Smurt opp clutch wire Ingenting har hjulpet og jeg har samme problem som i høsten 2013! Jeg klaget til forbrukerrådet, selger foreslo at en 3. part skulle vurdere gearskiftet. Denne test tok NAF, og testede opp i mot en annen I40 som Hyundai Norge stilte til rådighet. NAF sin dom var at jeg hadde ret! Man må til tider bruke makt for at skifte gear! Selgers forslag til løsning er at et nytt verksted skal starte med blanke ark og reparere gear. Jeg har ikke accepteret, da jeg mener de har hatt mer enn 3 forsøk for at reparere samme feil og krever kjøpet hevet.
Har jeg en god sak her, eller hva synes dere?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-01-19 23:07:06 +0100

Vil du mene at en gear-kasse, hvor man til tider må bruke makt for at få den i gear er en vesenlig feil?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2017-01-08 14:27:35 +0100

Hei. Det er ikke noen automatikk i at en kan heve et kjøp selv om feilen er forsøkt rettet flere ganger. Mangelen skal være vesentlig og prosessen kan ta tid og koste penger om ikke partene blir enige om heving. Siden du vel har gått med på en nøytral vurdering, vil jeg anbefale at du går med på selgerens forslag, men forbeholder deg å heve kjøpet om ikke feilen da blir borte. Pass på å dokumentere hele mangelhistorien. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger