0

Registerkjede TSI 1,4

spurt 2016-12-23 12:32:49 +0100

anonym bruker

Anonym

Har en Golf med denne motoren og kjede, kjører kun Castrol olje og skift på 10 000km, bilen er gått 80 000km. Bør jeg være bekymret for motorhavari? En leser jo om mange eksempel av nettopp det på denne motoren, er vel strammere som tar kvelden med påfølgende slakk i kjede og ras.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-12-23 13:26:00 +0100

Heisann! Her jar det vært en del problemer ja. Så absolutt vredt å sjekke opp strammere på neste service om det ikke er gjort.

Ny og god olje hjelper så klart på også, samt å lytte etter register ulyd ved oppstart på kald motor. Mange hører ikke før det er for sent - og det er både dumt og dyrt.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-12-24 12:06:42 +0100

I ditt sted ville jeg ikke hatt søvnløse netter av dette...gitt at du følger Bennys oppskrift vil du sannsynligvis ha et problemfritt bilhold i årene som kommer. Du kan eventuelt sjekke på nettfora for VW og se om det er spesielle åtgjerder ut over det Benny anbefaler...dette er jo ikke verken unikt for VAG...eller noe nytt under solen. Har hatt både Lada og VAG-biler som har hatt tilsvarende svakheter...og kjørt flere hundre tusen kiloemter uten å oppleve problemer. På Ladaen var det så enklet som å legge på en ekstra sveiseøm på en strammer...på f.ex B5 TDI skifter man et strammehjul samtidig med registrerim-bytte.

En ting som KAN være lurt å huske: unngå å belaste motoren før oljen er gjennomvarm...typisk må du kjøre et par mil før oljetemperaturen er på nominellt nivå.

Og skulle det gå galt...tar du bekymringen når den kommer...havlparrten av de sorgene vi gjør oss, kommer aldri...ha en fortreffelig jul!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger