0

Jaguar F-type på vinterføre. Et ønske om et kort liv?

spurt 2016-12-07 12:51:05 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Etter å ha travet igjennom finn.no for inspirasjon i flere måneder, har jeg nå bestemt meg for å skaffe en bil nummer to eller p*sforlenger (som jeg kaller det). Valget har falt på en brukt (2014-2015 mod) Jaguar F-type Coupe v6.

Har kun kjørt denne modellen med AWD, men er redd lommeboka stopper på bakhjulsdrift. Er det helt gale-Mathias å kjøre med kun bakhjulsdrift på norske vinterveier?

Om du også har noen tips til enkelte slitedeler man bør være oppmerksom på ved akkurat denne modellen, tas det også i mot med takk.

Mvh, Fredrik (26)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-12-08 20:09:09 +0100

Bakhjulsdrift på vinteren er ikke et problem...tvert om.....de av oss som har prøvd begge deler, vil si at forhjulsdrift er noe herk på virkleig vinterføre. Forutsetningen er at du skaffer deg be beste vinterdekka som kan kjøpes for penger, og ikke er redd for å spandere på deg pigger om så måtte være! Vær også klar over at det kan være en fordel å legge seg på smaleste stanard-dimensjon på vinterdekkene!

At firehjulsdrfit er "kongen", vet du jo allerede, men som Benny antyder, den som bruker hue og er klar over utfordringene...enn si begrensingene....vil sjelden oppleve problemer. Det dreier seg om å ikke bruke opp de marginene man har...som jeg alltid sier til de jeg lærer å kjøre: på vinteren kan 60 km/t være veldig, veldig fort :-) Spesielt når du har tung bil på klonk is!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-12-07 13:03:14 +0100

Tøff og kul bil - helt klart! Så kjøp støttes.

Vi har jo kjørt biler i nesten 100 år med bakhjulstrekk og de fleste av oss overlevde det også. Men det er jo viktig å være klar over / tenke over utfordringene.

Har aldri kjørt den på vinteren så jeg vet ikke hvor ille den er. Men viktig at du er inneforstått med at det kanskje ikke er det smarteste valget om kolonnekjøring over Haukeli eller Hardangervidda er en øvelse du ofte praktiserer. Ut over det ser jeg ingen betenkeligheter, men noen sier jeg er litt naiv...

Bremser, forstilling, komplett servicehistorikk og at alle elektriske funksjoner fungerer som de skal er obligatoriske sjekk-punkter.

Lykke til med feit bil!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger