0

Skoda Kodiaq bensin. Noen år Hybrid?

spurt 2016-11-29 21:03:22 +0100

anonym bruker

Anonym

Hvor smart er det å kjøpe en Skoda Kodiaq nå, når den mest sannsynlig kommer som hybrid om noen år?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-11-29 23:08:02 +0100

Dersom du har behov for en ny bil nå, og Skoda Kodiaq er den bilen som passer dine behov best, er det neppe noe å tjene på å vente. Norske politikere vingler verre enn fulle fantekjerringer, hvordan avgiftsbildet ser ut for hybrider om et eller to år vet vi ingen ting om. like lite som vi vet hvem som regjererer etter valget.

At Kodiaq kommer som hybrid, vet vi, det som er uvisst, er hvilken motor som kommer sammen med det hybride drivverket. 1,4 TSI, som leveres med Passat hybrid, er ikke en motor som kler denne bilen, uavhengig av hybrid drivverk eller ikke...husk at dette også involverer høyere vekt.

Å bestille Kodiaq i dag, er for alle praktiske hensyn et godt valg: du får en bil med mange gode løsninger, som kan skreddersys for å passe dine behov. Husk at det er en relativt tung bil, skal du ha bensinmotor bør du gå for 2.0 TSI og DSG. Velger du den kombinasjonen og firehjuilstrekk, har du en bil som vil være attraktiv også i årene fremover...om du ikke blir så fornøyd at du beholder den lenge. Du bør også sørge for å få med alle assitentsystemene, spesielt adaptiv cruisekontroll er en svært viktig ting. Adaptivt understell derimot kan du med fordel være noe tilbakeholdende med: dette involverer flere sensorer under bilen, i Norge har vi som kjent rene dødehavet på veiene om vinteren.

Derav bør du også få forhandleren til å kjøre bilen direkte til understellsbehandling før levering. Som alle andre biler som er "understellsbehandlet" ved fabrikk, Skoda beskytter bånnplata etter alle kunstens regler, mens hjulopppheng mv blir ettermontert...det er kun lakkert. Det holder ikke mål for norske forhold. Både forhandleren og de som gjør jobben skal vite hvilken understellsbeskyttelse som fungerer sammen med fabrikkbehandlingen...det må være "rett" løsemiddel. Jeg har selv kjørt mine nye VAG rett på understellsbehandling, det er en svært fornuftig og rimelig investering.

DE SMÅ BENSINMOTORENE fungerer selvfølgelig ved norske fartsgrenser, om du tar tiden til hjelp og kan leve med at bilen blir dau som juling i stigninger og med litt last. Men The Bottom Line er at en liten motor som jobber hardt, uvegerlig slites mer. Det blir også stress....du må planlegge forbikjøringer med kalender. Uansett...bensinmotorene krever DSG....om du ikke er VELDIG glad i å gire. Dieselmotorene er en annen verden i så måte, jeg ville valgt TDI, men smaken er som kjent forskjellig...om du prøvekjører 2.0 TSI og føler at det er bilen for deg, løp og kjøp! Om Kodaq er like god som Octavia og Superb, kommmer du til å kjøre med et evig smil i mange år fremover. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger