audi a6 2000mod
såg her at a6 2,5 tdi fikk noe pepper for å være møkkabil... har nettop kjøpt a6 2,7 T er dei noe bedre motormessigt?
såg her at a6 2,5 tdi fikk noe pepper for å være møkkabil... har nettop kjøpt a6 2,7 T er dei noe bedre motormessigt?
Eldre A6 med V6 har en tendens til å spise kamaksler, men for den sanne entusiasten er ikke dette et problem, delene koster drøye 10.000 levert på døra fra Tyskland, og du ordner det sjæl med noen kvelder i garasjen. Da holder bilen nye 2-300.000 uten problemer. Luftfjæring kan også være en utfordring for de versjonene som har dette, men alt i alt: for en dyktig hobbymekaniker er dette mye god bil for pengene :-) For den som må betale andre for å skru, man ordet "møkkabil" og "katastrofe" sitte løst. Ikke minst fordi orignaldeler til Audi er priset som om de skulle være laget av gull hos norske merkeforhandlere.
2,7 T er en nyere motor, og skal være vesentlig bedre på alle måter. Å stole på "Longlife" olje er likevel som å stole på en politiker, min subjektive oppfatning er at man uansett skifter olje og filter ved maks 20.000 kjørte kilometer. Har du automatkasse, skal du også være nøye med oljeskift, såkalt "flushing", altså skifte ALL olja ved intervallene, er å anbefale.
Spurt: 2016-11-28 13:03:44 +0100
Sett: 68 ganger
Sist oppdatert: Nov 29 '16