0

Svindelet av merke verkstedet .

spurt 2016-07-13 09:53:16 +0100

Hei Benny. Jeg kjøpte en Audi A4 2.0TFSI Quatro i mai 2016. Ved salget stusset jeg over rar motor lyd, noe selger forklarte med normalt på FSI motorer. Men etter kjøpe tok jeg første service noe bilen trengte ble motor lyden verre, den hørte ut som en gammel diesel motor ut. Leverte bil til Møller Oslo Vest, første kunde mottaker mente at den lyden var unormalt og må ha bilen for videre feil søk. Dagen etter får jeg beskjed høytrykkpumme må byttes , prislapp 11000. Det ble gjort og ved henting ville jeg prøve bilen først. Ble nektet blankt av kunde mottaker, først må jeg betale så kan jeg prøve bilen. Men jeg måtte betale og tok med bilen, men den hørtes likedan ut, kjørte jeg tilbake igjen og ble møtt av en annen kunde mottaker som mente det var normalt på disse bilene. Greit nok dro jeg med bilen men samme kveld lyste motor lampen noe som gjorde tidligere også. Bilen ble levert på nytt nytt feil søk og så ringes jeg og får beskjed, regulator til kam kjede må byttes. Jeg må bare betale for delen og Møller dekker montering. Etter nesten fem dager får jeg bilen og kjører jeg av gårde igjen. Igjen samme kveld lyser motor lampen på nytt. Dagen etter drar jeg igjen til verksted og venter der til mekanikeren tar test, denne gangen ville de skifte olje pumpen under motoren, men de vil ringe tilbake etter å ha snakket med verksted leder. Blir oppringt dagen etter og får beskjed at registerreim har hoppet over en tannhjul. Reperasjon av den var på ca 6000 kr. Men jeg viste litt om bilens historikk, for i service hefte stod det at , registerreim ble byttet på 100.000 KM og hos Sentrum Stabekk. Den er uavhengig audi verksted og motor trimmer. Ber jeg Møller å vente mens jeg tok kontakt med sentrum Stabekk og forklarte hele situasjon. Dem nektet å tro at noe slikt kunne ha skjedd men var villig til hente bilen fra Møller Oslo Vest og undersøke den. Det ble gjort og Sentrum Stabekk fant ingen galt med registerreim, men de var noe klar over årsaken til problemmer. Får bilen tilbake etter tre dager og det har gått snart seks uker og den fungere perfekt, ikke minst høres den ut som en bensin motor igjen. Sentrum Stabekk sørget for Møller satt tilbake gamle bensin pumpa igjen, samtidig fikk jeg penger tilbake fra Møller. Men mitt erfaring fra Møller Oslo Vest er, dem er flinke til å lyve og mangler alt med kunnskap også har dem ubrukelige mekanikerer. Sendte klage til Møller ledelsen, til og med der har dem ikke tatt bryet til å svare tilbake.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-07-13 14:08:54 +0100

Trist historie det der. Takk for at du deler den, men glad for at det løste seg for deg til slutt.

Du er dessverre ikke den enste som opplever slike ting og problemer med nettopp Møller er en gjenganger på spørsmål i denne spalten.

Hadde jeg samlet alt kunne jeg vel snart utgitt en bok. Men som sagt - det viktigste er at du nå har en bil som fungerer og som du er glad i. Det lønner seg å stå på slik du gjorde!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2016-07-16 20:47:18 +0100

Jeg opplevde samme dårlig erfaring med Møller Skøyen, nå heter de Møller Vest. Jeg kjøpte min Audi A4 1.8 Turbo Quattro 2005. I følge serviceboken har Møller hatt service på denne bilen fra den var ny til jeg overtok den i 2013. Det viste seg at bilen har vannlekkasje. Jeg tok kontakt med Møller Vest og de lo og avslo min henvendeselse med at jeg må regne med feil på en gammel bil. Det tok langtid til jeg fant ut hvor lekkasjen kom fra. Det viste seg at mekanikeren hadde glemt å skrue fast de 2 bakre skruene på CPU, gummilisten lå åpen mot karosseriet og regnvann gikk rett ned ved føttene på føreren. Reslutatet kortslutning, releene klikker heletiden. Jeg fikk masse problemer, lyset slår seg på av seg selv og tømmer batteriet. Spyleren motoren slår på av seg selv og tømmer helespyletanken. Temperatur visning kommer av og på av seg selv. Jeg kunne også gitt ut en hel bok på det jeg opplevde ved Kvickstopp på Strømmen. Les på min artikkel på hva de gjorde med min Audi A4. Ved EU kontrollen løsnet verkstedet ytre og indre leddet og skrudde leddene 6-7 ganger tilbake, resultat, feil forstilling og rattet sto i 45 grader. Samtidig løsnet de skruen på fram nedre broen og påsto feil på den. De skulle ha 11000 kr for å rette på feilen som de lagde selv. Fant også ut at alle 9 topp deksel pakning skruene var helt løse. Resultat: masse olje inn i alle 4 coiler og tennpluggene svømmet i olje. Coilene kortsluttet og bilen tente på bare sylinder 1 og 3. Sylinder 2 og 4 var helt død. Jeg strammet alle 9 skruene med moment nøkkel, tørket coilene og tennplugg hullene tørr for olje, byttet ut med 4 nye coiler 1000 kr stk, 4 nye tennplugger 319 kr stk, skiftet luftblanding regulatoren og skiftet kompressjonsregulatoren (under manilfolen). Nå har jeg reparert alle feilene selv og bilen går som den skal. Jeg har bestemt meg for at jeg aldri setter bilen min på verkstedet noen gang. Jeg har blitt lurt mange ganger og måtte betale dyrt. Jeg anbefaler til de interesserte å kjøpe sin egen Vagcom usb kabel og tilhørende program. Les om alle muligheter du kan gjøre på bilen din med vagcom på rosstech.com. Jeg kjøpte min på Totalcardiagnostic.au (Australia). Koster ca 70 dollar, men det er verdt hvert øre. Til neste gang, hør gjerne med venner og familie hvilken verksted de anbefaler, for det finnes mange flinke verksteder der ute.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger