0

Test Passat GTE

spurt 2016-05-18 23:59:58 +0100

Er litt forbauset over dine uttalelser om forbruk bla på lange turer med ladbar hybrid. I hanskerommet ligger det en tykk bok som vi godt kan kalle bruksanvisning., lurt å lese før man synser. Man skal ikke kjøre batteriet tomt og så kjøre ytterlige antall mil og så klage over forbruket. Prøv å kjøre i hybridmodus fra start og så sett den i el modus de siste 40km så skal du se ett annet forbruk. Og i hybrid modus uansett kjørelengde. Kjører daglig i Oslo og omegn i hybridmodus med ett forbruk rundt 0,4. Turer til hytta ( 10m mil ) i hybridmodus med de siste 40km i el modus gir ett forbruk ned mot 0,32. Ser på nett at andre testere gjør samme feilen, artig om du har tid til å prøve dette.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-06-25 18:22:13 +0100

takk for interessant erfaringsdeling, det du beskriver er et kjøremønster der du i minst mulig grad bruker bensinmotoreren til å lade batteriene med...frem til du bestemmer deg for å tappe batteriene. At dette kjøremønsteret i stor grad reduserer forbruket når du ikke kjører lenger enn 10 mil, er forsåvidt naturlig, likeledes vil dine fulladede batterier påvirke forbruket ved småkjøring. Nå kan det jo også diskuteres hvorvidt jevnlig bruk av skjøeledning vil gi et representativt forbrukstall, om du hadde hatt sibare 5 mil til hytta og ladekontakten der ville jo forbrukt blitt kolofenomenalt lavt :-) Noe forenklet sagt, jo lenger du kjører, jo mer vil forbruket bli definert av effektiviteten på bensinmotoren. At det er noe energigjenvinning fra bremser mv, er så sin sak, men det vil neppe være spesielt stor forskjell i forbruk mellom en Passat GTE og en Passat med konvensjonell drivlinje og bluemotion- teknologi. Sagt i klartekst: om du skulle kjøre samme testsløyfa Oslo-København.Stockholm som "noen" gjorde med en Passat TDI i 1998, vil forbrukstallene være noenlunde like. En Passat TDI fra dengang da gikk på 0,39 på den aktuelle motorveistesten, de skal godt gjøres med en GTE som skal slepe på noen hundre kilo ekstra :-) Ellers har dagens 1,6 TDI enda lavere forbruk,. Selv kjører jeg en 2.0 TDI / Euro 6 med 4WD, lave 0,4 er oppnåelig på langkjøring i hastigheter mellom 80 og 100. Uten skjøteledning :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger