0

registerreim røk, konsekvens ? Bytte topplokk m ventiler sett

spurt 2016-05-09 14:57:46 +0200

Hei etter 960000 km fra forrige bytte, røk den registerreima og bilen stoppet. Står på verksted mekonomen. De skal ta en titt med scoop og se gjenom manifold om bøyde defekte ventiler sies det. Bytte av topplokk blir en konekvens. De rep. ikke iom for mange arbtid vil medgår pluss spesialverksted som utførere slike oppdrag, vanlig reg.sett kostnad ca 3500-4500 kr pluss arb.tid, samt topplokk kr 40-50000 kr :-( m arb.tid. Hverken helkasko eller spesial kasko for motor dekker reimskader med motor konsekvens på havari-
Spørsmål Kan de skifte reim og kjøre motor for å avlytte, sjekke kompresjon med mer om mulig først hvis da inspeksjon med scoop ser ok ut ? Håper å unngå skifte av topplokk bytte delmed arbeid om mulig! Et lite halmstrå selvsagt. Startet å skifte reimstrammer iom ulyd foran i motoren. Men allikavel lyd som de sier da antat må være lamell kjølegenerator som holder på å gå. der var det også bytte sett for kjølergenerator samt arb.tid med freon? kostnad rundt 15 000 kr. Det blir svimlende dyrt tilsammens og ingen garanti . Hadde bilen inne først på annet verksted for å reparere kollisjonspute kontakt som var defekt og skifte ut giroljen iht service intervall. De oppdaget også feil med demperfjær og lekkasje, bremse oppheng, motorlyd foran og antok det kunne være strammer pluss annet. mens de var under der, Verkstedkostnad på 5000 kr. Et prisoverslag og sjekket med 2 andre verksteder hvor mekonomen var ca 1600 kr rimligere totalt sett. De utførte rep av fjærer bak og dempere, bremser bak hus skifte, reimstrammer sett skifte. Kostnad 24000 kr og sa det var fortsatt en ulyd foran og antok det var lammell clutchen til kjølegenerator og bytte til 10-15000 kr. Bedskjed om et annet veksted i byen (taxi'er) som hadde erfaring med det og få råd. Rakk aldri det etter en halvannen uke så røk registerreima etter dekkskifte til sommer dekk. Det er var den tilfeldighet men står nå litt rådløs om en slik audi a4 avant 2.0TDI 2005 med markesverdi ca 100 000 kr er brukt opp og på vippen til kondemnering?? Skal på EU test innen mai 2017. Tenkt å skifte bla registerreima da opprinnelig iom garanti at den holder på 120 000 km men .. Vanskelig å komme noen vei med forbruker råd og verksted med tynn forklaring at de burde anbefalt ksifte med det samme de var foran i motoren og skiftet deler og ulyd var forsatt der. Å påstå at de feiltolket lyd som at reima holdt på å ryke er kanskje vanskelig å lage en sak over eller hva? Ok, Uansett vanskelig å vurdere videre løp med kostnadene og verdier men ønsker selvsagt å få den på veien men til hvilken pris. Bilen har noen synlige lakkskade , steinsprut samt en plett på dør(5-10000 kr på lakkverksted) og gått 216000 km. Bilen var kjøpt ny brukt med 70000 km i 2008 kr 235000 kr. mao en dårlig butikk men et onde? flott hvis du har en ...
(more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-05-13 15:03:51 +0200

Takk - for det jeg tror er det lengste spørsmålet noen gang til spalten min!

Kjip historie du kommer med der. Og jeg kjenner at jeg svaner "mekanikere" Folk som tar av toppen, skifter ventiler (om det trengs>) og som fikser å setter i stand igjen en ødelagt motor.

Nå skiftes jo alt uansett - bare det er litt møkk på det.

Det burde absolutt være mulig å redde topplokket. her - om ikke alt har gått galt. Så for å svare kort. Ser det greit ut etter titten inn i sylindrene, så sett på ny reim og prøv. Du har ingenting å tape.

Det er jo for galt å vrake en 10 år gammel Audi.

Ønsker lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar