0

Jeg er på utkikk etter en stor 4x4. jeg har sett litt på patrol 2.8 slx gr td 1995 mod f.eks, så lurer jeg på om disse bilene er like driftssikkre so

spurt 2012-01-04 21:45:12 +0100

Hei! Jeg er på utkikk etter en stor 4x4. Jeg har sett litt på Patrol 2.8 SLX GR TD 1995 mod f.eks, Så lurer jeg på om disse bilene er like driftssikkre som diverse forum skal ha det til? Noe spessielt jeg burde se etter/være klar over? Jeg jobber som snekker, og vil bruke den en del i jobben, samtidig som jeg vil ha en bil som jeg kan bruke til fjellet med familie og venner på fritiden. Driver også litt med ved på si, og da blir ofte hengeren tung. Billig 4x4 som er sterk og driftsikker, og ikke har skyhøye delepriser, er Patrol en mulighet eller har du andre anbefalinger. Takk for svar! Øyvind.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

5 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-01-04 22:13:06 +0100

Sjekk også suzuki XL-7 om du skal ha noe som virker i røfft tereng, eventuelt Hyundai Terracan. da får du en del nyere bil til samme prisen som en eldre pajero/patrol. Både Terracan og XL-7 er solide arbeidshester med skikkelig 4-hjulstrekk. Terracan er en liten størrelse større enn XL-7 og leveres stort sett med automat og et høyt utstyrnivå. Har en 2,9 liters diesel på ca 165hk mellom forskjermene.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-01-05 17:52:04 +0100

Takk for anbefalingen! Det er bare en hake, de bilene er litt i dyrste laget med bakseter. Jeg trenger baksetene til fritidsbruken ;) Så kan jeg ikke bruke mer enn 70 - 80 000 kr på bil nå pga andre investeringer. Og i den prisklassen virker det som Patrol er en bil man får mye for pengene. Tar gjerne i mot flere anbefalinger og komentarer!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-01-05 19:50:32 +0100

Sjekk Patrol\'en nøye for rust. De pleier å ruste på undersiden av karosseriet, spesielt der karosseriet er festa til ramma. Den har meget bra 4-hjulstrekk, mega å dra henger med (som jeg regner med du skal). Bakdel: komfort på humplete vei, og er en ubehagelig bil på vinterføre hvis du har litt slitte/dårlige vinterdekk. Sklir da vesentlig mer enn en vanlig bil, pga vekta.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-01-10 20:42:07 +0100

Takk for tipset ang rusta! Vinterføre blir nok ikke noe problem, hadde Tahoe før, og den er heller ikke helt medgjørlig med dårlige dekk! Men tilbake til Patrol; Hvor driftsikre er disse bilene egentlig? Noen som har noen erfaringer/meninger? Noen spessielle deler som er svakheter osv? Nå er jeg klar over at Patrol y60 karosseri ikke er noen ny bil lenger, men alikevel..

Takker for alle svar, tips og meninger!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-03-12 21:48:35 +0100

Sjekk nøye for rust under og rundt diesel tanken, spesifikk på ramma. Brant meg på den da jeg kjøpte min i fjor sommer. Sjekk også frontpanele, (blek platen bakom grillen der lyktene er festet) rustet godt der med meg, samt kanalene. Vannpumpen er en kjent sak for å vere svake, er ingen dyr reprasjon, litn tusen lapp for pumpa og en dag i garasjen å fikse ca. Ellers er det ikke noe mer negativt å si om bilene som jeg kan komme på :)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger