0

Har en 1999 volvo s40 2.0t (motorkode: b4204t2) som begynner å koke etter 5 min kjøring. den stiger raskere en vanlig til normal temp. deretter stiger

spurt 2011-12-17 11:26:46 +0100

Har en 1999 Volvo s40 2.0t (Motorkode: B4204T2) Som begynner å koke etter 5 min kjøring. Den stiger raskere en vanlig til normal temp. Deretter stiger nåla rett til topps. Kjølevifta starter når den stiger over normal, og hvis jeg da stopper å står på tomgang så stiger nåla litt saktere. Har bytta termostat, luftet, renset, og sendt tettemasse gjennom uten hell. Den blåser kun kaldluft ut inne i bilen. Håpe jo ikke det er topp pakninga som er gåen. Eller at toppen er skjev, Men kan ikke se spor av verken olje i kjølevannet, eller motsatt. Kan det være vannpumpa som har tatt kveld? Virker jo ikke som at vannet sirkulerer. Og hvordan kan man eventuelt sjekke om det er tett noen sted? Noen som har erfaring med bytte av vannpumpe. mye arbeid? Hørte også hylelyd fra viftereima her om dagen. men tenkte ikke noe mere over det. Har selv kommet fram til at jeg skal prøve å bytte reim og vannpumpe.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-04-11 00:26:31 +0100

tja... du kan prøve å sette en vanslange i slangen som går fra termostathuset til øverst på radiatoren. hvis du spyler å får vann gjennom og ut av teromstathuset så er det nok vannpumpa ja og denne sitter i registret men jobben er lett. kanskje er på tide med et register skifte uannsett. toppen er det nok ikke da ville kjølingen kommet å gått å hvis bilen koker så fort så tyder det på at pumpa er ødelgt. mvh Steve

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger