Hei. Mener å huske at det er reg.reim bytte hver 90 000 km + -, men dette bør du uansett sjekke ut med selger.
Ellers er det en del som bør sjekkes før kjøp. Som blant annet diverse slitasje i styring og forstilling, og/eller ulyd fra forstilling har vært vanlige feil. Også en del elektrisk trøbbel generelt sett (vindusheiser, sentrallås m.m.) samt litt feil/rask slitasje av bremser m.m. har vært gjengangerfeil.
1.6 motoren er jo ikke akkurat en perle av en motor. Passat er en forholdsvis stor og tung bil for en så liten motor, så sånn sett bør man forvente at en 1.6 liter i en passat som har rullet godt over 200 000km vil være mer \"slitt\" enn en tilsvarende motor i eksempelvis en Golf med samme kjørelengde.
Kjørestil og om bilen har vært mye brukt i forhold til å dra henger eller campingvogn spiller også en rolle i det bildet.
Om man ikke er avhengig av noe overskudd av kraft, så vil nok 1.6 literen gjøre nytta si den. Passaten er jo ellers en fin bil som gir godfølelse for mange eiere.