0

Jeg har blitt tilbydt en bora 2002 1.9 tdi på 90 hester. den har gått 290 000, blitt fulgt service t.o.m 250 000, gått som kjøreskolebil for noen år t

spurt 2009-11-27 00:43:57 +0100

Hei Benny!Jeg har blitt tilbydt en Bora 2002 1.9 TDI på 90 hester. Den har gått 290 000, blitt fulgt service t.o.m 250 000, gått som kjøreskolebil for noen år tilbake og den siste eieren har så og si kun hatt langkjøring med den i og med at han pendler. Før jeg evt. kjøper den så skal han bytte registerreim og hjullager foran og ta service på den. Prisen har vi ikke diktutert enda, men jeg vil ha den på NAF før jeg evt kjøper den. Ellers er bilen pent brukt og har "unormalt" mye utstyr.Hva tror du om dette, Benny?På forhånd, tusen takk for svar!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-04-11 07:04:01 +0100

Hei

Hadde selv en slik bora fra den var neste ny til den var gått ca 170 000. Det var en særdeles god bil, med lite tull. God å kjøre, lavt forbruk alt i alt en bra bil. Den har et enkelt hjuloppheng foran og ikke som på Passat og Audi a4. Dette gir lite utgifter til slite deler. Disse bilene ruster lite, og holder seg ganske godt. Motoren er av det solide slaget, og siden det er 90hk har den tradisjonell diselpumpe og ikke pumpe dyse. Så bare den får litt service og vedlikehold vil den ikke skape noe hode bry. Siden km er høy, vil jeg tro det dreier seg om en lav pris og da er dette et sikkert kjøp. En NAF test tror jeg gjerne ikke er så mye verd, da de sikker ikke vil anbefale kjøpet fordi km er så høy. Det pleir de skjelden å gjøre, fordi det er vanskelig å kunne gå god for en bil som er så mye brukt. Men de vil nok kunne gi deg en vurdering for om det er noe veldig galt, så det er jo gjerne ikke så dumt. Men ser bilen ok ut, er grei å kjøre og prisen er rett ville jeg kjøpt den. Litt avhengig av utstyr, og bilens stand vil jeg tro at rett pris vil være mellom 35-50 tusen et sted. Feil og se etter: vann/frostvæskeforbuk som kan indikere feil bruk/defekt topppakning. Hvit belegg/skum i olje lokket som kan indikere feil på utluftning i motoren (ikke så farlig). Slakk i stabilisatorstag foran, billig og enkelt å reparere men ganske vanlig feil. Sjekk også turboen, fordi den koster litt å bytte. Det ble vist ganske mye dette, men jeg håper det kan være til hjelp. Lykke til med bilvalget.....

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger