0

Har tidligere skrevet om en 2.2 tdi motor som stadig forårsaker at det gule symbolet for motorfeil dukker opp og at deler av effekten blir borte.jeg

spurt 2012-01-06 13:51:07 +0100

Hei, har tidligere skrevet om en 2.2 TDI motor som stadig forårsaker at det gule symbolet for motorfeil dukker opp og at deler av effekten blir borte. Jeg har lest at mange båtmotorer har hatt problemer på grunn av miljøtilsatsen i Statoil diesel. Kan dette også forårsake mine problem?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-01-06 15:05:09 +0100

For noen få år (2007/2008) siden, var det endel mennesker i XM-klubben som merket seg at dieselbilene gikk bedre når de ikke kjørte på Statoil-diesel. Hvirfor veit jeg ikke. En Peugeot-forhandler hadde merket det samme, de CR bilene som hadde problem med dysene, hadde kjørt på Statoil. Men vanskelig å bevise, da svært mange kjører på Statoil. Toyota Avensis hadde også problem med Statoil-diesel, bl.a. på 2008-modell CR. Når det gjelder CR (Common Rail fra Bosch), så kan de fungere bedre på en god syntetisk olje, som ikke er long-life. Dette ifølge en kursleder fra Bosch. Bare bytt olje dobbelt så ofte.

Om dette har noe å si for din bil, må du bare prøve deg fram på. Jeg ville prøvd, og muligens tatt en dyserens i dieselen. Tror vel egentlig at Statoil har bedret dieselen sin nå, selv om de ikke ville innrømme at det har vært noe galt.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2012-01-18 12:17:41 +0100

Har ved å lese om diverse diesel problemer funnet ut at Diesel Booster er produktet for å løse dette. Har testet det og problemet forsvant umiddelbart. Hilsen eieren av bilen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger