0

Min samboer og jeg skal kjøpe bil. og vi lurer litt på hvor "tapet" er minst.det vi har sett på er audi a4, stasjonsvogn og diesel. 2007 modell. disse

spurt 2011-07-03 21:32:44 +0200

Hei Benny.

Min samboer og jeg skal kjøpe bil. Og vi lurer litt på hvor "tapet" er minst. Det vi har sett på er Audi A4, stasjonsvogn og diesel. 2007 modell. Disse er ganske kostbare, så der kommer spørsmålet inn.

En bil taper seg jo absolutt mest fra den er helt ny og de første årene, Slik jeg ser det så vil det første prisfallet kanskje være i løpet av de første 3-4 årene. Spørsmålet er da om man bør kjøpe som er da omtrent 3-4 år gammel. Så ha bilen i ca 3 år til før man selger den videre. Eller om man heller skal velge en bil som er ca 6 år gammel . Altså kjøpe da jeg ser for meg å selge igjen. For så å ha bilen ut dens levetid.

Jeg tror vel kanskje at man perioden fra 3 til 7 års gammel bil som perioden med minst tap, samt minst problemer med bilen pga slitasje. Istede for å måtte slite med en litt eldre bil som vil trenge mer og mer kostbart vedlikehold. Hva er i ditt råd her?

legger med to lenker til to alternative biler så ser du hva vi tenker på.

http://www.finn.no/finn/car/used/obje...

http://www.finn.no/finn/car/used/obje...

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-07-12 08:02:48 +0200

Min erfaring er at det er mest lønnsomt å kjøpe en bil som er 2-3 år gammel og da med normal km-stand, f.eks. ikke så mye over 60' km for en som er 3 år gammel. Statistikker viser at verkstedutgiftene pr kjørte km stiger ganske mye i snitt når man passerer 100' km. Mener å ha lest noe slikt i Dine Penger en gang også, som underbygget dette.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-07-12 20:23:33 +0200

Det var vel også et regnestykke som sa at det ikke var så mye dyrere totalt sett å bytte ut en bil etter 3 år, enn å kjøpe en 3 år gammel bil og kjøre 3-4 år, pga dyrere service\'r på den noe eldre bilen, med bytte av slitedeler.

De billigste bilene å kjøre, er de som har gått over 200.000 km, fordi de har hatt en runde med bytte av slitedeler, og det største verditapet er tatt. Dessuten kan man kjøre uten kasko, og bruke uoriginale verksteder og deler.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger