0

Har nettop kjopt en vectra diesel med 150 hester.den har automatgir med triptronic. vurderer å chippe den, men er usikker på hvordan det er i forhold

spurt 2010-09-02 22:43:13 +0200

har nettop kjopt en vectra diesel med 150 hester. den har automatgir med triptronic. Vurderer å chippe den, men er usikker på hvordan det er i forhold til girboks. Kan du hjelpe meg?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-09-06 14:55:42 +0200

Modell? Har du en Vectra c så er det vel 140 hk i 1.8, og 150 hk i 1.9CDTI

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-09-06 14:56:24 +0200

Sorry, ser jeg blinksa litt. Bare overse svaret mitt.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2010-11-01 12:14:41 +0200

Da har du en Aisin Warner 6-trinns kasse. Mener den tar 380Nm slik den står i den bilen. Standard har motoren din 320 Nm. Mao skal du kunne chippe et stykke opp. Dog vi ljeg IKKE anbefale deg å gjøre det, uten at du sørger for bedre kjøling og bedre olje til kassen. Motoren tåler en middels økning fint, men selvsagt må du sørge for at oljen er av god kvalitet. Til motoren kan jeg anbefale å holde deg til GMs egen olje. Den er for det meste laget av Fuchs, er 5W-30 såkalt longlife. Men bytt gjerne 2 ganger i året, og ikke 30KKM som boken sier! Oljen koster ikke stort mer enn en hundrings for literen, så den har du råd til. Du bør få deg en ekstra kjøler til kassen. Samtidig bør du få byttet (flushet!) oljen til en bedre type. Du skal (MÅ!) ha en olje som tilfredstiller Toyota T-IV / JWS3309. Du skal IKKE IKKE IKKE ha Dexron VI, uansett hva Opel-sjappen eller andre måtte si. Anbefaler deg å gå for absolutt fineste kvalitet, feks Royal Purple har en olje som er super (men andre finnes også, både Fuchs og Mobil har JWS3309 oljer). Vil også anbefale deg en behandling med QMI sin automatgirbehandling, som hjelper sterkt på med å holde temperaturen nede. Høy temperatur er sliks kassers største fiende, derfor må du ha ekstra kjøler, du bør ha metallbehandler, og du må ha god olje som klarer å kjøle godt nok. Brukes det feil olje med feile friksjonsegenskaper i disse kassene vil de slure for mye, og du ødelegger kassen utrolig fort med en motor som presser helt i grenseland for hva kassen er designet for. Så ikke vær redd for å gå i gang, men vær obs at det er langt mer enn bare å \"chippe\". Ny kasse koster rundt 90.000,-, så noen tusen i gode oljer og kjøler er bagateller ;-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-09-02 22:43:13 +0200

Sett: 142 ganger

Sist oppdatert: Nov 01 '10