0

Har en vectra 4x4 med 16 ventiler'n, 90-mod. synes den er for fin til å kaste riktig ennå, så hadde tenkt å bytte regreima som er røket. problemet er

spurt 2010-09-01 14:34:42 +0200

Hei Benny!

Har en Vectra 4X4 med 16 ventiler'n, 90-mod. Synes den er for fin til å kaste riktig ennå, så hadde tenkt å bytte regreima som er røket. Problemet er fastrusta skruer på reimhjulet som sitter på veiva. Fastrusta skruer er jo ikke noe ukjent problem på gamle biler så fint om du har noen gode tips om hvordan få løsnet disse. Vet ikke om regreima er bytta tidligere, i hvert fall er skruene så ødelagte at det ikke er mulig å få feste for 12-kant nøkler (innvendig type). Har derfor prøvd å borre et hull for å sette inn en splines, fikk høre at det var bedre en grisepikk, men den knakk jo tvert av. Har ikke lyst til å løsne selve veivakselen, da blir det vel ekstra mye justering etterpå. Er løsningen å borre ut de alle skruene med så tykt borr som mulig? (Vet ikke helt hvor tykke skruene er). Har jo kakka på skruene, men kan ikke slå hur hardt som helst ... :) Oppvarming er jo også en mulighet, men har ikke sveiseapparat, er det noe annet som egner seg til oppvarming?

Hilsen Tor.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-11-01 12:37:39 +0200

Selv bruker jeg en gassbrenner som er beregnet til matlaging, creme brouillet (sikkert litt feil skrevet, men..) og slikt. Drives av vanlig lightergass. Den holder lenge, har reddet flere fast-irrede bolter. Dette, i kombinasjon med flere runder med rustløser, det jeg har hatt best suksess med. Eller blir det jo å borre ut, og gjenge opp på nytt.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2010-09-01 14:34:42 +0200

Sett: 70 ganger

Sist oppdatert: Nov 01 '10