0

Vi hadde en slik kladd på leasing fra star autoco, bruktimportert med ca 12.000 i startkjørelengde. kjørte for mye de to første årene, slik at den st

spurt 2014-03-20 13:17:38 +0100

Vi hadde en slik kladd på leasing fra Star Autoco, bruktimportert med ca 12.000 i startkjørelengde. Kjørte for mye de to første årene, slik at den stort sett sto parkert siste 9 måneder (Vi fant fort ut at vi ikke ville kjøpe den skraphaugen). Bilen hadde "Stor service" på 31.484 og 50.312, og ble innlevert på 58.500.

Uten forvarsel eller avtale kom det en måneds tid etter en regning på ny "Stor service", som normalt hadde 20.000 i intervall, etter 8.000. I tillegg ville Star Autoco ha betaling for EU.kontroll 3 år etter første gangs registrering.

Har et verksted noen rettigheter til å gjøre dette?

Mvh Bjørn Foss Gravingen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2014-03-21 13:00:56 +0100

Hei du!

Du er nok ikke alene om å får overraskelser etter endt leasing. Det skal ha en kontrakt som sier noe om dette.

Regner med at dere har hatt bilen i 3 år. Da er nok avtalen at den skal ha service 1. gang pr. år. Hvis bilen ble levert inn FØR det kom pålegg om EU-kontroll er min mening at dere ikke skal belastes for dette.

Jeg antar at det går an å ta en (stille og rolig - hvis du klarer) dialog med forhandleren om dette. Høres litt ut som om de prøver seg. Det er i så fall ufint.

Jeg mener at man skal gjennomgå bilen / servicer etc. ved tilbakeleveringen. Slik at man er enige om hva som skal etterfaktureres av skader, servicer, EU-kontoller etc. Da er det ryddig.

At det bare dumper en faktura ned i postkassen er ikke ryddig.

Ta en prat med de og kom til enighet - er mitt råd.

Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger