0

Jeg har en mb sprinter 212 1999-modell. den har den 5-sylindrede 2,9-liters dieselen med (i utgangspunktet) 122 hk. min bil har 4-trinns automatgir.me

spurt 2012-06-29 14:19:41 +0100

Hei Benny! Jeg har en MB Sprinter 212 1999-modell. Den har den 5-sylindrede 2,9-liters dieselen med (i utgangspunktet) 122 hk. Min bil har 4-trinns automatgir. Med kun 4 trinn blir det relativt høgt turtall i 80-90 km/t med det drivstofforbruket som dette avstedkommer. MB E290 ble fra samme tidsrom har så vidt jeg skjønner samme motor, men 5-trinns automatkasse. Kan denne 5-trinnskassen benyttes i min Sprinter?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2012-06-30 00:41:23 +0100

Tviler att det blir noen suksess, da disse er laget for å geare på forsjellige turtall og momenter. Dessuten er det ikke sikkert at 5. gear på 290-kassa er noe høyere enn 4. på den du har. Det er bare et steg ekstra for å komme dit. Normalt vil man heller forandre utvekslinga i bakakselen, for å få lavere turtall. Man kan også sette på dekk med større rulleomkrets.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2014-07-21 21:51:42 +0100

Tror gearkassen i e290 er datastyrt og gearkassen i sprinteren er vakumstyrt, helt bortkastet stor jobb å gjøre.. Har for øvrig hatt 3 sprintere med den motoren og automat og aldri opplevd det som problem med turtall og i hvert fall ikke dieselforbruk. Har også Hiacer som bruker det samme med mindre motor og plass...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger