Hei!
Dette er herlige biler å kjøre, masse komfort:-D Men det er noen kjente svakheter en bør være klar over. 2.4 motoren er kjent for å være meget tørst uten at den er spesielt sprek. Da er 2.8 et bedre alternativ, men mer sjelden. Det positive med 2.4 er etter manges mening at den er meget driftsikker, men det samme gjelder for 2.8.
1.8t med en chip er også mulig. Den burde chipes etter min mening da de originale 150hk blir litt pinglete i en såpass stor bil. På denne motoren er det meget viktig å sjekke at det har blitt utført regelmessige oljeskift. Er du heldig så finner du et eksemplar der turbo også er skiftet. Turboen er forsåvidt ikke noe større problem på denne enn på andre turbobiler.
Generelt om denne generasjonen A6:
Du bør sjekke foringene i forstilling når du skal handle. Disse er en svakhet på denne modellen og kan bli noen kroner å bytte. Her er det noen som kjøper billige kinadeler. Om selger hevder å ha byttet deler her så sjekk at det er kvalitetsdeler (made in germany) som er brukt.
Ellers kan du komme ut for noen elektriske utfordringer, men ikke så mye av kritisk karakter. Verdt å nevne er visker bak (stasjonsvogn), sentrallås (må kanskje bytte låsekasse en gang) og instrumentering kan hikke litt.
Og hold deg unna multitronic automaten! Det tryggeste er å kjøpe manuell. Tiptronic er ikke så ille, men det koster fort mye penger å fikse om det skulle skje noe.
Lurer du på mer om denne bilen eller andre VAG, sjekk ut [url]www.vacn.no[/url]
Håper du finner din drømmebil!
Mvh.
Fredrik