Har kun min egen Mondeo som eksempel på hvorfor man som Ford eier er mindre fornøyd enn andre.
I korte trekk går det på hvordan man som kunde opplever kundeservicen når ting oppstår.
Ta for eksempel min bil. Den har komplett servicehefte fra forhandler, dvs ALT av servicer har FORD tatt seg av. Imidlertid har denne Mondeotypen (mkIII) en svakhet som heter RUST. Rust i dører, lakk som flasser på kanaler, fabrikk grunning som slipper etc etc..... Når man da reklamerer og blir møtt med at det dreier seg om \"steinsprut\" som årsak til at kanaler flasser, vel de flasser like herlig etter at de ble utbedret og skvettlapper ble montert av FORD. Utvendig på dør ruster det i nedre kanter. Steinsprut sier FORD nok engang. Litt rart at steinspruten på de andre dørene ikke har forårsaket at fabrikkgrunningen flasset der også. Ansvarsfraskrivelse er hva jeg kaller dette og å sloss mot FORD er igrunn meningsløst da de gjemmer seg bak svada\"fagprat\" Jeg kan såpass bil at jeg ikke lar meg lure av dem, men det hjelper svært lite. En annen ting er at de også presterer å være frekke nok til å foreslå komplett unødvendige reprasjoner. feks påstod de at jeg måtte bytte registerkjedestrammeren etc....men den ble byttet før jeg overtok bilen og hadde knapt kjørt 5000 km når den skulle på første service hos FORD, de som byttet dette for meg byttet ALT som skulle byttes i den forbindelse. Tror FORD forsøkte seg iom reprasjonen er i 7000,- kroners klassen. Har nå kjørt bilen i to år etter denne beskjeden og den bråker IKKE noe i det hele tatt. Videre foreslår de unødvendig bytte av bremseskiver og klosser og skylder på \"rust\" vel jeg ser ikke noe rust på skivene som ikke forsvinner når jeg bruker bilen. Uansett så er det vel 25% rust man kan ha på skviver( korriger meg gjerne om jeg tar feil) Det eneste de ikke har kommentert og funnet ut av er at jeg klager på dårlig varme i bilen på vinteren, men dette har jeg fundert på og antageligvis er det den fabelaktige dieselvarmeren som henger under bilen som trenger overhaling...dette kommer jeg ALDRI til å la FORD gjøre. Med nærmere ettertanke anser jeg at å ha service hos dem for å unngå modelltypiske feil, ikke er hensiktsmessig da de uansett vrir seg unna. Det finnes nok av verksteder der ute som gjør en bra jobb, til en fornuftig pris.
Jeg er pisse misfornøyd med FORD og kommer ALDRI til å kjøpe det bilmerket igjen. Litt trist, for bilen har ellers en helt grei opplevd kvalitet, men det hjelper utrolig lite når den ruster i biter uansett hvordan jeg pleier den :(
Hadde de i det minste vært en smule imøtekommende så hadde historien vært en ganske annen, men enn så lenge så er dette det værste jeg har vært borti som bilkunde :(