0

Fordeiere er under gjennomsnittet fornøyde kunder - hvorfor det, egentlig?

spurt 2009-09-21 23:10:01 +0100

Hei!Fordeiere er under gjennomsnittet fornøyde kunder - hvorfor det, egentlig? Slik jeg forstår det har det være "mye rart" med tidligere ford-modeller. Er det noe nytt her som skulle tilsi at den nye Mondeoen er bedre enn forgjengere?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-06-27 16:29:40 +0100

Hei jeg hadde den forje mondeoen og byttet no jeg er så mye mere fornøyd me den nye den er god å kjøre og har helt aneledes kjøreegenskaper en den forje. En bil jeg svørt annbefaller for barnefamilier og andre store familier.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-07-04 15:34:10 +0100

Har kun min egen Mondeo som eksempel på hvorfor man som Ford eier er mindre fornøyd enn andre. I korte trekk går det på hvordan man som kunde opplever kundeservicen når ting oppstår.

Ta for eksempel min bil. Den har komplett servicehefte fra forhandler, dvs ALT av servicer har FORD tatt seg av. Imidlertid har denne Mondeotypen (mkIII) en svakhet som heter RUST. Rust i dører, lakk som flasser på kanaler, fabrikk grunning som slipper etc etc..... Når man da reklamerer og blir møtt med at det dreier seg om \"steinsprut\" som årsak til at kanaler flasser, vel de flasser like herlig etter at de ble utbedret og skvettlapper ble montert av FORD. Utvendig på dør ruster det i nedre kanter. Steinsprut sier FORD nok engang. Litt rart at steinspruten på de andre dørene ikke har forårsaket at fabrikkgrunningen flasset der også. Ansvarsfraskrivelse er hva jeg kaller dette og å sloss mot FORD er igrunn meningsløst da de gjemmer seg bak svada\"fagprat\" Jeg kan såpass bil at jeg ikke lar meg lure av dem, men det hjelper svært lite. En annen ting er at de også presterer å være frekke nok til å foreslå komplett unødvendige reprasjoner. feks påstod de at jeg måtte bytte registerkjedestrammeren etc....men den ble byttet før jeg overtok bilen og hadde knapt kjørt 5000 km når den skulle på første service hos FORD, de som byttet dette for meg byttet ALT som skulle byttes i den forbindelse. Tror FORD forsøkte seg iom reprasjonen er i 7000,- kroners klassen. Har nå kjørt bilen i to år etter denne beskjeden og den bråker IKKE noe i det hele tatt. Videre foreslår de unødvendig bytte av bremseskiver og klosser og skylder på \"rust\" vel jeg ser ikke noe rust på skivene som ikke forsvinner når jeg bruker bilen. Uansett så er det vel 25% rust man kan ha på skviver( korriger meg gjerne om jeg tar feil) Det eneste de ikke har kommentert og funnet ut av er at jeg klager på dårlig varme i bilen på vinteren, men dette har jeg fundert på og antageligvis er det den fabelaktige dieselvarmeren som henger under bilen som trenger overhaling...dette kommer jeg ALDRI til å la FORD gjøre. Med nærmere ettertanke anser jeg at å ha service hos dem for å unngå modelltypiske feil, ikke er hensiktsmessig da de uansett vrir seg unna. Det finnes nok av verksteder der ute som gjør en bra jobb, til en fornuftig pris.

Jeg er pisse misfornøyd med FORD og kommer ALDRI til å kjøpe det bilmerket igjen. Litt trist, for bilen har ellers en helt grei opplevd kvalitet, men det hjelper utrolig lite når den ruster i biter uansett hvordan jeg pleier den :(

Hadde de i det minste vært en smule imøtekommende så hadde historien vært en ganske annen, men enn så lenge så er dette det værste jeg har vært borti som bilkunde :(

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-07-04 16:58:10 +0100

Det er nok forhandlerne og verkstedene som ødelegger for Ford ja, kundehandlingen hos enkelte av forhandlerne er ikke bra. Dette bør Ford ta tak i snarest. Bilene de selger er jo kjempemessige.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-07-05 18:04:11 +0100

Har ALDRI klaget på kjøreegenskapene på Forden min, kun på hvordan de forholder seg til reklamasjoner og såkalt garantiarbeide. Eller skal vi si garantiansvarsfraskrivelse. Står på mitt inntill Ford viser at de er seriøse og sier fortsatt høyt at jeg IKKE vil ha Ford igjen :( Konas 2010 Fiesta blir også hennes første og siste Ford.

Om Ford derimot kontakter meg og for en gangs skyld tar ansvar skal jeg selvsagt gi dem honnør for dette og da kan det hende man velger å fortsette med Ford. Men å tro at det kommer til å skje er vel det samme som å tro på julenissen?!

Hilsen samme som irritert Ford eier i innlegget over her :)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger