Revisjonshistorikk [tilbake]

Du skriver at pumpa går ikke når bilen har stått ute og blitt like kald som sine ytre omgivelser, men pumpa går om du lar bilen få komme inn i + registeret og da går etter ditt utsagn pumpa(regner med at det er bensin pumpa du henviser til)Like fint uavhengig av utetemperaturen, så jeg vil med min erfaring ikke mistenke at det er noen feil på bensin pumpa di. Jeg vil sette en knapp på at du har en feil på en sensor som styrer kaldstartfunksjonen, for bensinpumpa den skal først begynne å gå i det samme som motoren gir styreenheten beskjed om at nå er jeg i gang og styreenheten sender puls som starter bensinpumpa og pumpa skal ikke gå om ikke den får signal om at motoren er i gang.Ett lite summ i det man vrir om tenningsnøkkel til siste pos før start er helt normalt men selve pumpa skal uansett ikke starte å gå før du har vridd om til start og motoren har oftest et signal fra veivakselsensor/Kamakselsensor som forteller styreenheten om motoren er i gang og dette gir som nevnt signal til pumpa om å gå,så jeg ville først sjekket bensintrykket ved både + og - grader kun for å sjekke om det står trykk på fuelsystemet ditt uansett temperatur.(Dette er jeg 99% sikker på at det gjør og uten å være utdannet på dine type motor så vil jeg med stor sannsynlighet si at du har en kranglete tempsensor som forårsaker det du definerer som at pumpa ikke går.En kjapp diagnose vil i 90% av tilfellene gi deg et svar på problemet ditt og jeg vil bli meget overasket om selve bensinpumpa skulle være synderen som gir deg kaldstartproblemer.(Bensinpumpa sitter ute og vil om det du skriver ang pumpa og kulde, ikke ha fungert når du etter å ha stått i + grader og kommer ut i - grader og om pumpa skulle ha en feil så ville den stoppa å gå i det du kom ut i kulda og det at den går uten prob så lenge du har startet opp i + grader er det jeg henger min teori på og jeg er rimelig sikker på at bensinpumpa er ok ,men at du har en funksjonsfeil som gjør at motoren ikke får rett blanding ved start i kulda, eller att en av tempsensorene ikke er med og gir et signal om som ligger så langt utenfor de parameterverdier som er programmert inn som verdier i styreenheten for motoren din og nå vet ikke jeg om du har sjekket om du har gnist på pluggene ved kald motor, men sjekk ut dette ved anledning og har du gnist så vil en liten sprut med startgass gi deg en kjapp indikasjon for om du har gnist så vil du høre at motoren slår etter på startgassen og om så skjer så er det stor sannsynlighet for at du har en tempsensorfeil(Eventuelt en Luftmassemåler som er på vei inn i dødsriket og din modell kan ha en eldre type som da heter Luftmengdemåler, men uansett ,Jeg ville sjekket ut de ting som skal sørge for at kaldstart fungerer som de skal og i all hovedsak fått sjekket at tempsensorer fungerer som de skal og her finnes flere typer av systemer og hvor og hvordan din Chrysler 2.5 L er satt opp i forhold til hvordan uteluften blir registrert før denne slippes inn i motoren det sitter jeg ikke med konkret info om,men at du har et sensor problem det er jeg rimelig sikker på.

Antall visninger