Revisjonshistorikk [tilbake]

Uten at jeg har hatt gleden av å kjøre Soul, vil jeg gjette at det er en form for elektrisk aktivering av bremsene med i bildet her - ikke en konvensjonell mekanisk påvirkning på en hydraulikksylinder - som vi er vant med fra før. Om det er nødvendig eller ikke, kan man selvfølgelig diskutere, men det er helt sikkert en grunn til at KIA har vlagt denne løsningen. Bakdelen er at du som du antyder, ikke lenger har en direkte mulighet til å kontrollere om du har tilstrekkelig hydraulisk trykk i systemet når du starter bilen. I hvilken sammenheng du har plukket opp dette med å pumpe bremsene før start, sier du ikke noe om, i min verden har jeg fra tid til annen hatt et lett press på bremsepedalen når jeg vrir om nøkkelen, da skal den sige bittelitt ned med de servosystemene jeg har hatt gleden av å ha i mine biler, men derved er det ikke sagt at det ikke kan være andre måter å gjøre det på. En ting er iallefall sikkert, med en konvensjonell bremsesylinder i den andre enden av en mekanisk overføring - ja da er det meget dårlig karma når pedalen siger nedover eller bunner. Når du ikke har den kontrollmuligheten lenger, ja da er det grunn til å håpe på at KIA har lagt inn en ekstra sjekk på andre steder i systemet.

Antall visninger