Revisjonshistorikk [tilbake]

Vel, du kan lese deg opp på "kjente feil" til du ser stjerner, men til syvende og sist vil selv ikke en erfaren mekaniker kunne "sjekke" en bruktbil godt nok der ute på tunet hos selger. Dette er en bil med en god del år på veien, det er en premiumbil med alt hva dette innebærer av potensielle kostnader for neste eier - deg - og uansett hvor mange kiloemter den har rulla, hvor "ny" den måtte se ut - det som betyr noe til syvende og sist, er bilens faktiske stand. Du bør avtale en NAF-test med selger FØR du undertegner kjøpekontrakten, og ta det derfra. Dels fordi det er mye ryddigere å avtale utbedring av evnt feil og mangler før kjøpekontrakten er underskrevet, evnt passende prisavslag, dels fordi det gir deg et minimum av sikkerhet ifht å kjøpe en sekk full av katter. Og nei, "tilstandsrapport" hhv "nylig EU-kontroll" sier alt og ingenting om bilens faktiske stand....kjekt å ha....men ikke noe mer liksom. Nå er det gode grunner til at "premiumbiler" faller rimelig kjapt i pris, i ditt sted ville jeg nok heller lagt pengene i en mer "vanlig" bil, da får du nyere bil for samme budsjett med de fordeler dette innebærer.

Antall visninger