Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, for meg fremstår det som om vedkommende som surra vekk nøkkelen er den som har ansvaret for at denne gullrekka med uheldige hendelser i det hele tatt inntraff. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor i alle dager du ikke lot verkstedet ordne opp i eget rot og evnt frakte bilen til de som åpenbart kunne programmere ny nøkkel på eget ansvar og egen regning, hvorfor sjaue med bergingsbil, biltilhenger og ditten og datten, når et forhåepentligvis autorisert verksted har rota vekk nøkkelen? Jeg ville gått på den som har primæransvaret her, å prøve seg på "de andre" i kjeden vil medføre et bevisproblem. Men at det er noen "lett" sak? Nada.....du finner mer om rettigheter og plikter HER: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/reparasjon/

Når du har satt deg inn i dette hhv satt opp en oversikt over hvem som har gjort hva osv osv, ja da kan du med fordel rådføre deg med fobrukerrådet evnt NAF og ta det derfra. Dette er ingen enkel sak, det er for mange involverte som kan skylde på "de andre" liksom, kall det altfor mange mulighet er til ansvarsfraskrivelse. At siste verksted har gjort feil sånn og sånn? Tja - godt mulig - men det er som nevnt innledningsvis, en hel gullrekke med feil, feil og atter feil her, uff og uff og atter uff! Men....skaff deg oversikt...søk råd...og ta det derfra. Du kan endelig prøve å komme frem til en løsning de respektive aktørene kan leve med, si et kompromiss, ja, det vil innebære å svelge en kamel eller to, men alternativet er å fremme en sak gjennom forbrukermyndighetene.....det tar lett et par år. Du vil også måtte legge ned mye arbeid, og igjen...bevisbyrden vil være kompleks om de respektive aktørene ikke vedkjenner seg ansvar....ellers....husk....skrifltig dokumentajon er det som gjelder her.

Antall visninger