Revisjonshistorikk [tilbake]

Nei, det er ikke vanlig, om man da ikke har tatt en dragdriter og hjullageret står midt i vannspruten uten skikkelig tetning/skjerming, ref Hyunadai Sante Fee for noen år tilbake. Jeg tenker at dette kan være en hendelig glipp ved produksjonen, enten av selve lageret eller ved sammensetningen av den aktuelle akslingen. Ja, det er også en mulighet for mekanisk skade, men det skal mye til - da ville det normalt sett vært følgeskader, og vi fornuftige mennesker kjører ikke bånn gass i åttetall på en parkeringsplass for å "teste" bilene våre....derved står vi igjen med produksjonsproblematikk og MacMurphy.

Få skiftet det på garanti og be samtidig om at man tar en grundig sjekk av øvrige hjullagre og ta det derfra. Om du likevel føler deg uttrygg, tenk tanken på å legge turen innom NAF og ta en garantiutløpstest, det koster ikke allverden, med NAF-medlemskap (med eller uten veihjelp) får du en grei rabatt også. Nei, en slik sjekk avdekker ikke alt mellom himmel og på jord, men den gir deg økt trygghet, og det er ikke uvanlig at det avdekkes ting som koster flesk å reparere - da er kostnadene dekket inn og vel så det.

Antall visninger