Revisjonshistorikk [tilbake]

Du har mao Xenon og ikke Bi-Xenon der du må bytte hele lykteinnsatsen...! Om bilens instruksjonsbok beskriver en prosedyre for dette, er det jo tut og kjør, det dreier seg om å ta seg tid til å bruke hodet litt underveis og ellers ha normalt god fingerferdighet. Meg bekjent er det kun VW Beetle fra 1998-2012 som hadde denne hyperintelligente prosedyren der man måtte løsne "ringen" som holdt lykteinnsatsen på baksiden og trekke hele innsatsen fremover pinlig nøyaktig for at den ikke skulle kile seg fast...! Ellers har Passat hatt noen sære nøkker der man må demontere "halve fronten" for å komme til, men Golf være grei i så måte. YouTube er ofte din beste venn - sjekk gjerne på forhånd!

Mhp temperatur ville jeg lagt meg nærmest mulig dagslys, dvs 5-6000 K der 5000 er "normalen" og 6000 er "kaldt dagslys". Rett nok er det visstnok moderne med "rosa" og "regnbuefarger" nå om dagen, men 5-6000K passer det menneskelige øye bedre! Volksagens egne Bi-Xenon ligger rundtomkring her. Jeg ville også gått for Phillips eller Osram, og byttet begge pærene samtidig gitt dine 110+' og 7 år på veien. Bosch kan være like bra, for all del, men i mitt hode har de to nevnte vist seg å være vinnere ifht levetid. Husk også at det ikke skader å unngå fettete fingeravtrykk på pærene etc, jeg bruker gjerne Biltemas bomullshansker når jeg gjør sånne ting. Lykke til videre med en feiende flott bil!

Antall visninger