Revisjonshistorikk [tilbake]

Fabrikk overhalt betyr nok ikke nødvendigvis at den er overhalt av Ford eller et ford verksted. Fabrikk overhalt betyr nok mest at motor er åpnet, alle toloranser målt opp og at deler utenfor spec er byttet ut samt at de deler som skal byttes fks strekkbolter, pakkninger og lignende er byttet av et godkjent motorverksted som følger Fords eller andre fabrikanters instruksjoner for overhalingen. At en veiv er slipt er faktisk negativ da overflate herdingen ofte bare er noen hundredels millimeter og er svært komplisert og kostbart å gjennoprette og lønner seg da bare først og fremst på større motorer og kostbare racing motorer. På hvermansens bilmotorer blir oftest veiven byttet og nye lagere satt inn men jo honing av sylindere med nye stempelfjærer er nesten en selvfølge men også her finnes det unntak hvis fks sylindere har overflate behandlings belegg som fks Nicasil som fks Jaguar har eksprimentert med. En seriøst overhalt motor skal ha en rapport hengene ved seg men ikke nødvendigvis i papir utgave og kan like gjerne være en link til verkstedet som har foretatt overhalingen der du kan finne detaljer om overhalingen.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger