Revisjonshistorikk [tilbake]

Om din Golf er som min Golf....er "angrepspunktet" for jekken et hakk lenger inn enn dette hakket...! Du vet...den "kanten" som utgjøres av en stålprofil. Der er også forsterkningen...om du jekker opp lenger ute....ja da finner du ut at blekket i kanalen bøyer seg ganske så kjapt! Jeg har ærlig talt aldri pakket ut originaljekken, jeg bruker en garasjejekk, og når jeg skal i langveien, sørger jeg for å sjekke at min lille nusselige to-tonns hydrauliske jekk og et skikkelig hjulkors samt latmannsarm er med sammen med en bit-trekker, tang, sikrinnger, mulitmete, elektrotape, ståltråd, i det hele tatt, alt det man trenger for å skremme bilen til å oppføre seg fint! Og som Benny sier, ALLTID gummitpute, og glem for all del ikke at en hydraulisk jekk er omtrent like pålitelig som en politiker! Sagt i klartekst: sørg for at ikke noen kroppsdeler kan komme i klemme om jekken tar en "Støre" og gir etter i det kritiske øyeblikket der bilen står uten hjul og venter på vinterdekket!

Det kan også anbefales å bruke kobberfett på hjulboltene og aluminiumspasta på anleggsflaten, det hindrer på effektivt vis at ting og tang setter seg bjønn i løpet av vinteren. Dernest er dette ritualet med å skifte hjul en gyllen anledning til å blåse ut støv fra bremsene og sjekke tilstanden på skiver/klosser. Lykke til med høstens hjulskift!

Antall visninger