Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, her hvor jeg bor, sto en kollisjonskadet Tesla mer enn halvannet år og støvet ned utenfor verkstedet - i påvente av deler som ville vært på lager for en hvilken som helst annen relativt ny bil i det norske markedet. Bilen ble visstnok stående enda lenger, men eieren ble - naturlig nok - lei av å vente. Med trykk på "eieren", leasingavtaler er a different matter. i ditt sted ville jeg tatt frem leasingavtalen og konsultert forbrukerrådet, med tanke på å få hevet eller som et minimum få overført leasingavtalen til en annen bill. ER du NAF-medlem, kan du også kontakte NAF sentralt og ta det derfra, evnt få kontaktiformasjon til en lokal NAF-advokat og be om et fritt rettsråd. Det siste kan du forsåvidt få uansett, de fleste advokater gir 45 eller 30 minutter "fritt rettsråd". Det som kompliserer her, er leasingforholdet, ellers finner du en grei oversikt over generelle forhold her: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/

Ellers er nettopp det du beskriver alene nok grunn til å sky Tesla. Dette med dårlig tilgang på såvel verkstedstjenester som reservedeler har fulgt med siden tidenes litt ut på dagen, og ærlig talt, to uker for å få frem en skadetakst ?!? Det henger ikke på greip, allerede der er halvparten av din leiebildekning en saga blott! Nå sier du ikke noe om hvem som har din leasingavtale, er det gjennom Tesla bør man kunne finne en løsning for deg. Sett deg inn i leasingkontrakten, innhent råd fra forbrukerrådet evnt andre kilder og forsøk å komme i en positiv dialog med leasingselskapet og ta det derfra, det burde kunne ordne seg, det er ikke "greit" å betale for en bil som ikke er tilgjengelig på grunn av kollisjonskade og i tillegg måtte dekke merkkostnadene dette medfører på egen kappe! Lykke til!

Antall visninger