Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, slå mynt og kron, eller ta utskrift av en sjekkliste fra nett og sett av tid til å ta en nærmere titt på begge bilene. Poenget for deg er å velge en bil som er i best mulig stand, og ja, du kan gjøre en grov vurdering selv, men skal du ha en rimelig grad av trygghet, kommer du ikke utenom en NAF-test, og det er noe som bør ligger på bordet FØR kjøpekontrakten underskrives....det er så senkelt som at det meget enklere å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler FØR du har kjøpt bilen, enn ETTER! Og er det kritiske problemstillinger, da da går du bare videre. NAF-test gir ellers selger dokumentasjon for at opplysningsplikten er oppfylt, win-win for begge. Og nei, selv ikke en faglært mekaniker klarer å "sjekke" en bruktbil godt nok der ute på tunet hos selger.

Fra mitt ståsted fremstården bruktimporterte bilen - den med lengst kjørelengde - som den jeg nok ville sett som mest aktuell sånn ved første og andre øyekast, men det har med smaken og baken å gjøre, bla fremstår dokumentert utført arbeid ved et autorisert verksted som vesentlig mer tillittvekkende enn "mekanikersønn" for meg. For å si det sånn, en bilselger har naturlig nok, alltid et ståsted som gjør at opplysningene han gir, påvirkes i en litt for positiv retning. Ikke et vondt ord om verken mekanikere eller sønnende deres, men min far lærte meg at man alltid måtte telle fingrene etter å ha håndhilste på hestehandlere og bruktbilselgere. Mao tar man ikke ting som IKKE kan dokumentertes på et eller annet vis, for god fisk sånn uten videre. Der kommer også NAF-testen inn i bildet, slarv har en tendens til å bli avslørt ved en mer grundig kontroll. Bare denne tingen med rust er grunn nok til å gjennomføre en slik test på en LC med såvidt mange år på veien. Ellers er dette fantastiske biler, en av få japanske biler som jeg kunne tenkt meg å ha i garasjen selv! Lykke til, det kan fort gå bra!

Antall visninger