Revisjonshistorikk [tilbake]

Skal du være sikker på at du kommer 30 mil vinterstid må du velge nyere elbiler med kanskje 85 kw/h batteripakker og da blir nok 300000 kr snaut for man skal jo også gjerne ha en hjemmelader samt montering i tillegg. Diesel og bensinbiler har alle lengre rekkevidder en dette i prisklassen din så hvorfor ikke en hybrid eller en ladabar hybrid som har noen mil rekkevidde på bare strøm på stikk kontakten. Mitsubishi med sin ladbare Outlander har kanskje 4-5 mil rekkevidde på en god dag og kan være nok for mange men som du sier så har du enkelte helger der du trenger mere men da går den automatisk over på bensin slik at du ikke må lade hvis det ikke er tillgang på dette. Du får en 2018 med lav kjørelengde for din pris her samt at den er rommslig og som oftest har 4 hjuls trekk.

Hilsen Mr Car Wizard

Skal du være sikker på at du kommer 30 mil vinterstid må du velge nyere elbiler med kanskje mellom 64 og 85 kw/h batteripakker og da blir nok 300000 kr snaut for man skal jo også gjerne ha en hjemmelader samt montering i tillegg. tillegg som også koster penger.

Små elbiler greier nok dette med batteripakker på 40kw/h + fks Renault Zoe men batterier svekkes ved bruk og kulde innvirker sterkt på rekkevidden så man må ha litt overkapasitet å gå på her og desuten er jo ikke Renault Zoe akkurat en Volvo V70 herregårdsvogn ang plass og komfort.

Diesel og bensinbiler har alle lengre rekkevidder en dette i prisklassen din så hvorfor ikke en hybrid eller en ladabar hybrid som har noen mil rekkevidde på bare strøm på stikk kontakten. Mitsubishi med sin ladbare Outlander har kanskje 4-5 mil rekkevidde på en god dag og kan være nok for mange men som du sier så har du enkelte helger der du trenger mere men da går den automatisk over på bensin slik at du ikke må lade hvis det ikke er tillgang på dette. Du får en 2018 med lav kjørelengde for din pris her samt at den er rommslig og som oftest har 4 hjuls trekk.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger