Revisjonshistorikk [tilbake]

En bil har en slitekurve fra ny til den går til evig hvile hos en opphogger, en 2007 model med 300 000 km har allerede passert middagshøyden og slitedeler som clutch og svinghjul er som regel allerede eller nær slitasje grensene sine. De moderne masse svinghjulene er nå normalt en vanlig slite del og spesielt var det problem på mange VW og Skoda modeller. Det gir ikke allverdens problemer annet enn at det kan pulsere litt i clutch pedalen og føre til litt knakkelyder samt at bilen fks kan være litt vrien å få i fks andre gir. Neida er ikke alle som finner dette som et problem og bilen kan fungere fint i mange km til. Har man betalt 22000 kr for en bil så er det nesten opplagt at kjøper selv må sjekke om dette er ok i forhold til vanlige feil på disse bilene men det utelukker likevel ikke at selger må opplyse om det han vet om bilen. Selger har sikkert merket noe her men at det har ført til at det regnes som noe problem hor han er jo ikke sikkert. En Clutch , svinghjul jobb koster normalt et par og tyve tusen så er nok på grensen til at det er verdt reprasjonen. Heving av kjøp er vel knapt aktuellt og heller ikke å koste på reprasjon men om man gjør det for husfredens er en annen sak. Tror ikke kjøper får noe medhold fra hverken forliksråd eller fra forbrukerråd her.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger