Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, sånn bortsett fra å ta frem svarteboka og finne oppskriften for kvisleis ein kastar evig forbanningar over kjeltringararar, må du sørge for å innhente en skriftlig vurdering fra verkstedet i Trondheim - ved klagesaker er det dokumentasjon, dokumentasjon og atter dokumentasjon som gjelder. Dernest tar du kopi av dette og sender en skriftlig klage og fremmer et krav overfor Carfix i Bergen. I et høflig utformet brev viser du også til hyggelig tamtale der man har bedt deg sette inn bilen på verksted i Trondheim samt nevnte fnysende kontakt, be om hyggelig, positiv tilbakemelding innen en satt tidsfrist - og ta det derfra. Gangen i dette finner du HER, slik jeg forstår det, er det en mangelfull reparasjon dette gjelder - klikk på rett fane og følg oppskriften: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/

Be advised, det dreier seg om ha is i maven og gjøre de rette tingene i rett rekkefølge. Ting tar tid, og det er slett ikke sikkert at man kommer i mål, men det er håp i hengende snøre, du oppnår iallefall ingenting om du ikke forsøker. Ellers er det jo også en selger involvert her, du finner mer om rettigheter ved kjøp av bil på samme side som over. Du sier ikke noe om bilen er kjøpt privat eller hos forhandler, der er det en vesensforskjell, uansett har du en kjøpekontrakt, og du har en reklamasjonsrett. Slik jeg tolker det du skriver, synes det som om det også har vært en dialog med selger mhp verkstedsjobben i Bergen. Et springende punkt her kan være hvorvidt det er selger som er den egentlige ansvarlige for hele moroa, og derved bør dekke reparasjonen i Trondheim samt ta dialogen med verkstedet i Bergen, eller om det er du som må ta sjauen med verkstedet i Bergen. Et stikkord her kan være hvem som var den formelle oppdragsgiveren, og hva som står i kjøpekontrakten. Det er uansett ikke deg som skal sitte med Svarteper her, i ditt sted ville jeg med utgangspunkt i dette bedt forbrukerådet eller f.ex NAF om et kvalifisert råd. Lykke til!

Antall visninger