Revisjonshistorikk [tilbake]

Oi, der så jeg også svaret fra Kamerat Wizard! Kloke hoder tenker egentlig likt, som vanlig, men be advised, har du instruksjonsboka foran deg vil du se HVOR du kan jekke på nogenlunde trygt vis! Ja, en rammebygd bil har mange fordeler, men med mye vekt osv er det VELDIG greit å jekke på nogneluinde "rett" sted" Det er forsåvidt det jeg forsøker å uttrykke, i første svaret også: verken på DIN bil eller en "vanlig" bil med selvbærende karosseri er det likegyldig hvor du jekker: du MÅ plassere jekken i et punkt der vekten havner på bærende konstruksjoner - fortrinnsvis et punkt der kreftene som er i sving blir fordelt i flere retninger! Vanskelig å forklare uten en skisse, men det er en grunn til at fabrikantene anbetaler å plassere jekker der og der.

Ellers trampeklapp til Kamerat Wizard, det derre med å investere i en lettvektsjekk, det er virkelig smart! Jeg har selv en som veier ovseleg mykje, men sånn bortsett fra at det gir meg god trening når jeg drasser rundt på den....så gjør den jo nytta! Billig var den også, men etterhvert som åra går, blir det nok en lettere jekk på meg også, selv om de koster litt mer er det billigere enn å måtte gå til kiropraktor vinter og vår :-)

Antall visninger