Revisjonshistorikk [tilbake]

Hvoran kjørelysene kobles, spesielt på biler med noen år på veien, avhenger i stor grad av humøret til mekanikeren som gjorde jobben en gang i tiden. I hine dage var det jo litt bop-bop om biler hadde kjørelys fra fabrikk, og glem ikek at det har vært litt forskjellig filosofi ofht dette med kjørelys i verden rundt oss også opp gjennom årene. Mitt stalltips: finn ut hvordan kjørelys etc fungerer på din bil, og sørg for å bruke bryteren på en måte som gir deg "rett" lys-setting etter forholdene. Være spesielt oppmerksom på dette med baklys vs tunneller og skumringstimen, enn si mørket! Og er det noe som ikke er helt som det burde være, ja da sørger du for at det blir rettet opp. Verre er det ikke. Ellers fremstår det for meg som ganske så vanlig at hovedlysene ikke lyser når bryteren står i "0", da vil det sannsynligvis være to andre lys som er godkjent som kjørelys på bilen. Tilsvarende vil det kunne være en sensor som gir samme funksjonalitet når bryteren står i "auto" og det er dagslys. I det hele tatt: sjekk mulige tilstander og funksjonen av bryteren og ta det derfra.

For ordens skyld: det du beskriver, minner veldig om den funksjonaliteten vi har hatt på våre VW i en årrekke. dog fremstår det som om våre baklys stort sett er "always on" når VW sin variant over temaet "kjørelys" er aktivert. Dog har det variert noe fra bil til bil fra 1998 and on. Før den tid måtte vi som kjent huske å slå på lyset selv, at vi i dag slipper å tenke på dette selv er vel det som kalles fremskritt!

Antall visninger