Revisjonshistorikk [tilbake]

Verkstedsbeøk følger med på kjøpet uansett hvilken bil du måtte velge. Selvfølgelig, i større eller midnre grad, men når det gjelder bruktkjøp og potensielle bekymringer, kan du lese deg opp på "kjente feil" til øyet blir stort og vått, du kan så alikevel ikke klare å sjekke bilen godt nok der ute på tunet hos selger. Det beste du kan gjøre er å ta utskrift av en sjekkliste fra nett og krøsse av det du kan, kall det en "grovsortering". Og finner du en grei bil som du føler er liv laga, ja da avtaler du en NAF-test, 60 pkt eller full, FØR - FØR - FØR du tenker tanken på å undertegne kjøpekontrakt. Som kjent er det enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet, win-win for både selger og kjøper: du får et minimum av trygghet, selger får dokumentasjon for at han har gjort det han kan for å oppfylle opplysningsplikten, voila, begge kan sove litt bedre fremover! Nei, en NAF-test er ingen garanti ifht fremtidige feil, men igjen, ingen bil er absolutt feilfri.

Det viktige er å velge en bruktbil i best mulig stand, deretter vil fremtidige problemer i stor grad avhenge av løepnde service og vedlikehold, men også din egen kjørestil. Det finnes dem der ute som kan klare å kjøre i støkker en bil på en kveld med "test" av biolens kjøreegenskaper ved kjøre i åttetall på en parkeringsplass, mens du og jeg og de aller fleste av oss kan kjøre samme sort bil i år ut og år inn uten nevneverdige problemer. Sånn er det bare, og når du ikke finner spesielt mange ukvemsord på nett, ja da er det overveiende sannsynlig at I-Pace kan gi det et greit bilhold. Ellers er det jo mye å velge i, ikke sant? Prøvekjøring er alltid fornuftig, bil koster jo penger, må vite, og du skal være fornøyd litt lenger enn de første to-tre dagene! Lykke til!

Antall visninger