Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja, det kan være så enkelt som et optisk fenomen: altså at vinkelen på lyset ifht veggen ble endret når du vridde på rattet. Dernest kan du f.ex ha en form for grøftelys som tenner når du svinger til høyre eller venstre i lave hastigheter...på samme vis som VAG. Er det en feil ved disse, der de ikke fungerer som de skal, men rett og slett trekker noe ovseleg med strøm (det kan skje uten at sikringen går - skal litt til før en 10-20 A sikring sier na-na) i denne situasjonen, da har du en mulig forklaring til. Jeg ville gått litt mer systematisk til verks for å sjekke dette: få gjerne med deg en god venn som kan betrakte lysene forfra når du gjør øvelsen "nei-nei" med rattet - dette er navnet på en øvelse der du mildt hoderystende beveger hodet fra høyre til venstre ytterpunkt mens du sier "nei-nei", nå gjør du det altså istedet med rattet! Om din gode venn ser det samme som du så på veggen, ja da må du finne ut om du har en sånn derre grøftelys ved sving på din bil, og ta det derfra. Om du ikke har kompetanse til å feilsøke selv - da er et verksted tingen.

Og er det jolly fine - altså versjon 1 - et optisk fenomen - ja da roper du hipp hurra, problemet løst. Lykke til!

Antall visninger