1 | opprinnelige versjon |
Det du beskriver inledningsvis kan tyde på at viskerne rett og slett har frosset fast. Enten har de vært frosne hele tiden - du har kanhende bare kosta av ruta i full fart - eller så har det vært værforhold som har medført at de har frossa fast igjen. Sånt skjer, og da svir du uvegerlig motoren, den kan være dead and gone er og da - og den kan slite med å fungere i det hele tatt - stikkord motoren har ikke lenger full kraft. Da er det ingen vei utenom å bytte motoren.
Når du så har gjort dette og du fremdeles opplever problemer, ja da er verkstedet som har gjort jobben rette vedkommende. Du har en form for garanti på alle reparasjoner, uavhengig av om det er et merkeverksted eller et uavhengig, autorisert verksted som har gjort jobben, men du må faktisk ta deg bryet med å henvende deg til verkstedet. Har du gjort jobben sjæl, er det litt verre, det er to muligheter her: enten kontaktprolemer/koblingsfeil, eller at du rett og slett har fått feil motor. Selv om VAG er gode på standarisering, det hender at man bytter underleverandør innimellom. I førstnevnte tilfelle må du feilsøke sjæl, i sistnevnte tilfelle må du få undersøkt delenummeret på den motoren du har der under panseret, og sjekke med det være seg et merkeverksted eller Møller teknisk - om du da ikke er over gjennomsnittet drilla på å finne frem selv. Det er jo egentlig ikke spesielt komplisert, men det er slett ikke alltid søkemotorene hos tredjeparts deleleverandører er hundre prosent korrekt. Ellers er jo ikke dette noe å ligge våken om natta for, det løser seg, ha trua og sjekk en ting av gangen! Og nja, man kan se for seg feil med vinduspusserhendelen inne i bilen, men det du beskriver, peker i retning av motoren. Lykke til!