1 | opprinnelige versjon |
Slik du fremstiller det, har verkstedet skiftet ditt og datt i to omganger, begge gangene har du tilsynelatende fått bilen tilbake og opplevd at vindusviskerne ikke fungerer. Jeg ville nok først og fremst spurt d'rede verkstedet om de har sjekket at viskerne fungerte etter "reparasjon 1" og "reparasjon 2", og tatt det derfra. Her bør man som et minimum ta en titt på jobben man har gjort for å sjekke om man har glemt en aldri så liten kobling eller på annet vis vært uheldige. Ja, det er noe leamikk på selve vinduspussermotoren som kan gi problemer, men når motoren er byttet burde man kunne utelukke dette. Jeg renger også med at det ikke er en sikring som blåser. Det som kan være en feilkilde, er spaken på rattet - eller rettere - brytermekanismen som sitter i "enden" av denne. Som alle andre brytere av denne sorten kan den bli slitt over tid, for verkstedet vil det være enkelt å sjekke at denne fungerer - stikkord måle spenningen inn til releet. Jeg ville også forventet at man var hyggelige mot deg når man skrev regninga for ytterligere feilsøk, avhengig av hvor feilen viser seg å ligge til slutt. Dette burde jo ikke være noen stor greie, det kan fort gå bra, men snakk med verkstedet som har gjort jobben - dette skal du ikke finne ut av selv - det er jo liksom det som er grunnen til at man oppsøker et verksted i første omgang! Lykke til!