Revisjonshistorikk [tilbake]

Som Kamerat Wizard er inne på, Laddisene fra hine dage hadde muskelservo, og for noen av oss er jo det å anse som feiende flott "ekstrautstyr"! Tenk bare på alle de pengene man sparer på å ha sitt eget helsestudio! For ikke å snakke om hvor impregnerte damene blir av å se biceps som ville fått selveste Arnold til å bli grønn av misunnelse! Ellers må jeg påpeke en ting: Lada-fabrikken var IKKE bygget opp av gammelt maskineri fra Fiat, det var produksjonslinjer som ville gjort datidens bilprodusenter i det øvrige Europa like grønne som nevnte Arnold over Lada-musklene! Kjøpt dyrt og nytt, montert under oppsyn av Fiats ingeniører, får dessverre ikke lagt inn bilder her, men tro meg, Fiat selv hadde ikke like moderne produksjonslinjer for sine 124 dengang!

Og at bilene solgte? Som varmt hvetebrød, både i eksportmarkedene og innenlands. Årlig produksjon overgikk mange andre bilprodsenter med solid margin i en årrekke, hvem ville vel ikke ha en grei, robust bil med mengder av utstyr som "Hvermannsen" bare kunne drømme om å ha råd til med f.ex Opel Rakett? Opel Kaputt, som kosta omtrent det samme som en Laddis, var prmimitiv på alle vis sammenlignet med Laddisen - da var det lett å velge for mange! Laddisene var faktisk i lange tider Norges mest solgte bil om man regnet på samme måte som "de andre"! Kfr at tallne dengang for enkelte produsenter ble "slått sammen", mens Lada-salget ble ført opp for hhv 1200 / 1500 og senere 1600....av en eller annen merkelig grunn...kanhende man ikke ønsket å medgi at bilene solgte fantastisk godt - ikke minst på grunn av en fantastisk kundestøtte og bunn seriøs holdning til dette med begrepet "garanti" fra Konela Norge sin side! Så får det heller være at det var fryktelig mange russere med diffuse arbeidsoppgaver i Konela-systemet - for bilkundene betydde jo ikke det noe som helst fra eller til - det påvirket ikke utsalgsprisen.

For spesielt interesserte finnes det mengder av bilder og en del tekst HER: https://englishrussia.com/automotive/

Søk gjerne også på "abandoned", da kommer bla en serie med bilder fra den forlatte Moskwitch -fabrikken opp! I det hele tatt, mange historiske bilder for den bilinteresserte, enn si alle som måtte ha interesse av å se bilder av gamle, forlatte bygninger osv osv!

Antall visninger