Revisjonshistorikk [tilbake]

Far min hadde flere av disse Ladaene og mente de var bilgaven til oss mennesker men hm, jeg delte aldri hans glede over disse bilene men var jo i ponert over at man fikk et verktøysett med bilen slik at man kunne bytte motor i et øde skauholdt en plass. Bilen hadde muskelservo som bare Mr N Wolf kunne like med sin Julius kropp men for de fleste av oss så ble det nok vel mye her som nevnt i reportasjen til Frank Williksen. Klokken gikk aldri riktig og jeg og min far spøkte alltid om at klokken ble styrt fra atomuret i Moskva og at man da måtte regne med at den viste noe timer feil. Jeg følte nok aldri at disse Lada 2000 seriene klarte å holde stand mot modernere konkurenter men for all del de hadde sine styrker også og overdimensjonert så det holdt og du kommer til å ha tilgode å se smekre og fine komponenter her men det virket jo. Jeg husker først og fremst at min far skulle kjøre på blyfri bensin men vet ikke om det var så lurt da han hadde tre slike firkant Ladaer før søsteren min arvet den siste men desverre var det nok rust som tok den også da det var med nød og neppe at fordørene hang på bilen og begge hjulbuer bak var poppet på med nagletang og sprøytet sorte da resten av bilen egentlig var rød. Jeg setter pris på disse minnene og ville ikke vært det foruten men Williksen var nok inne på et og annet fra den gang så det å overta maskinene fra en utgått Fiat modell og om enn forbedre den på en rekke områder så traff den jo absolutt det markedet den var ment for men som en innovativ modell i utlandet falt den nok mellom minst 2 stoler og solgte nok mest på pris da vår nabo Øst for Si sen krysset trengte utenlansk valuta.

Hilsen Mr Car Wizard

Far min hadde flere av disse Ladaene og mente de var bilgaven til oss mennesker men hm, jeg delte aldri hans glede over disse bilene men var jo i ponert imponert over at man fikk et verktøysett med bilen slik at man kunne bytte motor i et øde skauholdt en plass. Bilen hadde muskelservo som bare Mr N Wolf kunne like med sin Julius kropp men for de fleste av oss så ble det nok vel mye her som nevnt i reportasjen til Frank Williksen. Klokken gikk aldri riktig og jeg og min far spøkte alltid om at klokken ble styrt fra atomuret i Moskva og at man da måtte regne med at den viste noe timer feil. Jeg følte nok aldri at disse Lada 2000 seriene klarte å holde stand mot modernere konkurenter men for all del de hadde sine styrker også og overdimensjonert så det holdt og du kommer til å ha tilgode å se smekre og fine komponenter her men det virket jo. Jeg husker først og fremst at min far skulle kjøre på blyfri bensin men vet ikke om det var så lurt da han hadde tre slike firkant Ladaer før søsteren min arvet den siste men desverre var det nok rust som tok den også da det var med nød og neppe at fordørene hang på bilen og begge hjulbuer bak var poppet på med nagletang og sprøytet sorte da resten av bilen egentlig var rød. Jeg setter pris på disse minnene og ville ikke vært det foruten men Williksen var nok inne på et og annet fra den gang så det å overta maskinene fra en utgått Fiat modell og om enn forbedre den på en rekke områder så traff den jo absolutt det markedet den var ment for men som en innovativ modell i utlandet falt den nok mellom minst 2 stoler og solgte nok mest på pris da vår nabo Øst for Si sen krysset trengte utenlansk valuta.

Hilsen Mr Car Wizard

Far min hadde flere av disse Ladaene og mente de var bilgaven til oss mennesker men hm, jeg delte aldri hans glede over disse bilene men var jo imponert over at man fikk et verktøysett med bilen slik at man kunne bytte motor i et øde skauholdt en plass. Bilen hadde muskelservo som bare Mr N Wolf kunne like med sin Julius kropp men for de fleste av oss så ble det nok vel mye her som nevnt i reportasjen til Frank Williksen. Klokken gikk aldri riktig og jeg og min far spøkte alltid om at klokken ble styrt fra atomuret i Moskva og at man da måtte regne med at den viste noe timer feil. Jeg følte nok aldri at disse Lada 2000 seriene klarte å holde stand mot modernere konkurenter men for all del de hadde sine styrker også og overdimensjonert så det holdt og du kommer til å ha tilgode å se smekre og fine komponenter her men det virket jo. Jeg husker først og fremst at min far skulle kjøre på blyfri bensin men vet ikke om det var så lurt da han hadde tre slike firkant Ladaer før søsteren min arvet den siste men desverre var det nok rust som tok den også da det var med nød og neppe at fordørene hang på bilen og begge hjulbuer bak var poppet på med nagletang og sprøytet sorte da resten av bilen egentlig var rød. Jeg setter pris på disse minnene og ville ikke vært det foruten men Williksen var nok inne på et og annet fra den gang så det å overta maskinene fra en utgått Fiat modell og om enn forbedre den på en rekke områder så traff den jo absolutt det markedet den var ment for men som en innovativ modell i utlandet falt den nok mellom minst 2 stoler og solgte nok mest på pris da vår nabo Øst for Si sen Sinsen krysset trengte utenlansk valuta.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger