Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, jeg ville vel tenkt i retning av en helt ordinær Audi A6 stasjonsvogn her med 3.0 TDI og quatro. Rett og slett fordi denne bilen er mest harmonisk i den gullrekka du nevner, kal ldet gjerne den beste allround-bilen! For meg blir også alt som minner om SUV helt feil, dette med "høy bakkeklaring" og "flott SUV-design" gir uvegerlig dårligere egenskaper på andre punkter. Og nei, høy bakkeklaring er ikke en betingelse for god fremkommelighet - alfa og omega her er dekka! Nå sier du ikke noe om du må ha fremkommelighet for å kjøre på krøtterstier, men normalt sett er det vinterforhold som er bakgrunnen for å sette dette på lista. Der er det så enkelt som at dersom det er for mye snø for en Audi Quatttro med ordinær bakkeklaring, ja da bør du holde det hjemme!

Mhå utstyrslista ville jeg prioritert det funksjonelle, herunder automatgir, adaptiv cruise og dieselvarmer, "appfunksjoner" er ærlig talt noe jalla man ikke trenger til noe som helst! En ting mhp TILHENGER: om du jevnlig trekker halvannet tonn eller mer: tenk manuell kasse!

Og ja, A6 er en konservativ bil, om du vil ha det nyeste nye som "føles" deretter, ja da må du se i helt andre retnigner enn det du skisserer over! Men da mister du sannsynligvis flere viktige punkter på lista forøvrig! Og med 30.000 km i året - antagelig en del langkjøring i jobben - ville jeg ikke engang tenkt tanken på elbil - stikkord "ladekø" hhv "ladetid". For deg er ikke lange ladestopp bare tapt tid, det er også penger tapt - det er IKKE "greit" å sitte og "jobbe" i bilen i si en time eller to pr dag et par hundre dager i året! Lykke til!

Antall visninger