Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, en dame i Haugesund fikk sjokk og brokk når hun skulle bytte inn bilen sin....da ble den plutselig et år eller to eldre enn når hun kjøpte den som ny! Og hvilken overraskelse, bilsjappa som to den i innbytte og betalte heller dårlig for den, solgte den videre som den "årsmodellen" som damen hadde kjøpt den som! Den ble mao et år eller to nyere når den skulle selges videre! Mao en bilmodell du absolutt bør sjekke litt ekstra i forhold til når bilen faktisk er produsert osv osv!

Ellers er amerikansk veldig amerikansk, på godt og vondt. Det vonde er priser på deler og tilgang på deler, dessuten er det konservative biler, tunge biler med de konsekvenser dette har for slitasje på alt som har med hjuloppheng og bremser å gjøre. Spennende kjøreegenskaper og ditto bremser er også noe man skal ha i bakhodet, men en ting skal man i allefall ha over der: de siste åra har man faktisk klart å gjøre ting bedre enn i hine dage! Dette gjelder også drivstoff-forbruk, skjønt en tung bil er nettopp det: en tung bil!

Nå er jo smaken som baken, men i ditt sted ville jeg gått et par runder med meg sjæl og spurt hvorfor velge amerikansk! Dernest ville jeg tenkt litt på dette med "SUV": kanhende du har et kjøremønster der du vil være bedre tjent med en konvensjonell stasjonsvogn med firehjulstrekk? Verdt å tenke tanken, du er selv ekspert på egne behov og eget kjøremønster. Og nei, Jeep er på ingen måte feilfrie biler, og be advised, vær ops på dette med rust om du kjøper en bruktbil, kjøper du ny, ja da er understellsbehandling en selvfølge. Siden dette er en bil med lite salg - om noe nå for tiden - i Norge - er det på ingen måte gitt at importøren sørger for "norsk" understellsbehanlding, og nei, "fabrikkbehandlingen" er ikke god nok for norske vinterveier!

Antall visninger