Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja, min niese hadde nettopp denne bilen to ganger: første og siste! Eierskapet varte omtrent en vinter, i løpet av den vinteren måtte hjullagre rundt om skiftes i rask rekkefølge på den feiende flotte, dengang nye bilen! Garantien var verdt omtrent like mye som papiret den var skrevet på, og som du beskriver, merkeforhandleren trakk bare på skuldrene og lira av seg en plate med nei, nei nei, ikke noe garanti på deg! Det samme gjaldt daværende importør!

Derfor tenker jeg at i ditt sted ville jeg sjekket dette nærmere med NÅVÆRENDE importør, og som et minimum bedt om et klart og entydig svar på hvilken type reim vi snakker om her, og hvilket skiftintervall som er relevant å forholde seg til - verken mer eller mindre. Kan være bilen har registerkjede, legio muligheter her, men en så viktig samarbeidspartner som en merkeforhandler jo er, bør gi et klart og entydig svar og en god forklaring på hvorfor det er sånn når du spør! Kan være at man har en kevlar-reim, men uansett om det er reim eller kjede: de fleste har lagt inn en form for undersøkelses-intervaller, om så er ved 2-300.000 kilometer. og ja - få gjerne svaret skriftlig om du får snøret i bånn hos importøren, da kan du ta kopi og overrekke merkeforhandleren. Ellers ville jeg nok seriøst vurdert å benytte et uavhengig, autorisert verksted i fremtiden....med en verksmester som kan sine ting og har litt bedre holdninger ifht disse vemmelige kundene som kommer innom av og til med spørsmålene sine! Lykke til!

Antall visninger