Revisjonshistorikk [tilbake]

Først og fremst så er det viktig å bruke riktige instrumenter til arbeidet med feilsøking. Ja man skal alltid tolke hva som kommer opp og faktisk forstå hva det grunnleggende problemer er. Er det i en moderne bil en feil ved en abs sensor så fører det til at en rekke andre problemer oppstår da nettverket vil sette masse feilkoder og legger da ned kommunikasjonen mellom diverse enheter. Da blir det jo som ts nevner at man må ha kunnskap nok til å faktisk forstå at dette kan dreie seg om en abs sensor og ikke prøve å først reparere moduler og sensorer som er helt avhengig av denne abs sensoren.Selvfølgelig vil det bli smertefult dyrt for en kunde hvis mekanikeren som plugger inn diagnose apparatet ikke forstår hva han ser og bytter deler over en lav sko her. Jeg tror nok ikke problemet er så stort som du vil ha det til da ofte de litt uerfarene springer til verksmesteren med sine tanker og er det et såpass velrenomert verksted som Bos så har de nok ikke ansatt den første som søker jobb som verksmester. Det med O2sensor som du sier at ja vi bytter sensor fordi vi får over grenseverdier i tilbakemelding fra sensor og så bytter den nei det er jeg ikke sikker på, et diagnose apparat vil fange opp om det er lednings problemer eller hinsides verdier og ofte tar bilen selv en test av sine sensorer og kalibrerer det når du starter bilen. Jeg tror det er krisemaksimering ute å går her og oppfatter nok ikke at mekanikere ved Norske verksteder er et hakk dårligere enn kollegaene sine i utlandet og således er jo da heller ikke Bos Norge dårligere enn andre. Jeg har personlig som svar på en del tråder bedt om nettopp tilbakemelding på feilkoder som verksteder har kommet med men dengang ei ingen har kommet tilbake med dette i et svar på sin egen tråd ? så tydelig at de ikke bryr seg allverden med hva det koster å reparere bilen sin. Mercedes er desuten noe anderledes i hvordan de har bygget sitt diagnose system så er nok ikke like lett å tolke som de andre fabrikantenes systemer men igjen jeg har nok tro på at en Mercedes verksmester har grei oversikt ellers er jeg vel rimelig sikker på at han bruker de informasjonene som ligger tilgjengelig for han eller henne og bruker de for det det er verdt. Jeg sier ikke at det aldri forekommer men blir feil å dra alle over en kam og skremme opp bileiere her da det skjelden ville vært i noens verksteders interesse uansett bilmerke, Mercedes, Bwx, Ford, Land Rover eller andre.

Hilsen Mr Car Wizard

Først og fremst så er det viktig å bruke riktige instrumenter til arbeidet med feilsøking. Ja man skal alltid tolke hva som kommer opp og faktisk forstå hva det grunnleggende problemer er. Er det i en moderne bil en feil ved en abs sensor så fører det til at en rekke andre problemer oppstår da nettverket vil sette masse feilkoder og legger da ned kommunikasjonen mellom diverse enheter. Da blir det jo som ts nevner at man må ha kunnskap nok til å faktisk forstå at dette kan dreie seg om en abs sensor og ikke prøve å først reparere moduler og sensorer som er helt avhengig av denne abs sensoren.Selvfølgelig vil det bli smertefult dyrt for en kunde hvis mekanikeren som plugger inn diagnose apparatet ikke forstår hva han ser og bytter deler over en lav sko her. Jeg tror nok ikke problemet er så stort som du vil ha det til da ofte de litt uerfarene springer til verksmesteren med sine tanker og er det et såpass velrenomert verksted som Bos så har de nok ikke ansatt den første som søker jobb som verksmester. Det med O2sensor som du sier at ja vi bytter sensor fordi vi får over grenseverdier i tilbakemelding fra sensor og så bytter den nei det er jeg ikke sikker på, et diagnose apparat vil fange opp om det er lednings problemer eller hinsides verdier og ofte tar bilen selv en test av sine sensorer og kalibrerer det når du starter bilen. Jeg tror det er krisemaksimering ute å går her og oppfatter nok ikke at mekanikere ved Norske verksteder er et hakk dårligere enn kollegaene sine i utlandet og således er jo da heller ikke Bos Norge dårligere enn andre. Jeg har personlig som svar på en del tråder bedt om nettopp tilbakemelding på feilkoder som verksteder har kommet med men dengang ei ingen har kommet tilbake med dette i et svar på sin egen tråd ? så tydelig at de ikke bryr seg allverden med hva det koster å reparere bilen sin. Mercedes er desuten noe anderledes i hvordan de har bygget sitt diagnose system så er nok ikke like lett å tolke som de andre fabrikantenes systemer men igjen jeg har nok tro på at en Mercedes verksmester har grei oversikt ellers er jeg vel rimelig sikker på at han bruker de informasjonene som ligger tilgjengelig for han eller henne og bruker de for det det er verdt. Jeg sier ikke at det aldri forekommer men blir feil å dra alle over en kam og skremme opp bileiere her da det skjelden ville vært i noens verksteders interesse uansett bilmerke, Mercedes, Bwx, Bmw, Ford, Land Rover eller andre.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger